vilken bra dag!

Paket från Adlibris idag. Bla. Den här kalendern kommer att förändra ditt liv 2007. Jag köpte på skoj och för att jag verkligen behöver en kalender. Men jag känner redan att den kommer förändra mitt liv. Och jag skrattade i typ en timme när jag bläddrade igenom den!

Varje vecka får man ett uppdrag som man ska genomföra. Det står på första sidan att man förbinder sig att genomföra allt när man köper kalendern, men jag tror jag kommer hoppa vissa veckor... Mitt liv kommer garanterat förändras om jag så bara gör hälften av grejerna!

Det här kommer jag inte att göra: Paris Hilton veckan (lägga upp en film på internet där jag har sex och tjäna en hacka genom att bjuda in alla jag känner att kolla på det och ge mig en hundring för det), demonstrera FÖR regeringen (känns faktiskt inte rätt) eller byta blod med en annan person som också är med i hela den här förändra ditt liv grejen. Jag vet inte om jag kommer sova på allmän plats i en vecka för det är jag för rädd för och jag har inte bestämt mig om jag ska låta 30 personer jag känner låta utvärdera mitt sexliv och se om det är normalt (syftet med det är att få en annan bild av vad som är normalt än vad typ veckorevyn säger)...

Men det här kommer jag göra: adoptera en julkalkon i december (det står att man får en kompis för livet då!), bli vän med någon på kundtjänst, sätta upp en staty av mig själv på allmän plats, krama träd i en vecka, gräva en tunnel till andra sidan jordklotet, släppa ut skeletten ur min garderob, ringa olika radioshower i en vecka, grunda ett affärsimperium från mitt garage (fast jag har ju inget garage..), se en död människa (om det går att lösa utan att jag behöver döda någon liksom), parasitveckan (en favorit! då gäller det att leva på andra till max. :)), aktivera min blindtarm, ge militären goda råd, göra något ute som de som går förbi aldrig kommer att glömma (som exempel har de att hångla med en lyktstolpe och det känner jag faktiskt en som gjorde en gång..), följa min biologiska klocka i en vecka ( dvs gå upp på morgonen när jag är utsövd, äta när jag är hungrig och lägga mig när jag är trött.), skamveckan (säga att jag förlorat jobb, bostad och det mesta andra och se vilka som fortfarande är kompis med mig), positiv diskrimineringsveckan (tex. säga åt grannar med gröna gardiner att flytta eller inte prata med någon som bär orange), le på ett opassande sätt-veckan, anmäla mig till miss worldtävling, skicka mitt DNA till FBI och andra organisationer så att jag inte blir oskyldigt dömd för något terroristbrott...

Den veckan det var alla hjärtans dag skulle man (oavsett om man har partner eller inte) leta rätt på en partner som är genetiskt överlägsen en själv. En vecka ska man skriva ut sig från internet och radera alla spår, det betyder att jag måste ta bort den här bloggen... En annan vecka ska alla 350 000 personer som äger den här kalendern invadera den danska byn Svankär som har 300 invånare. Om jag hittar en burka ska försöka att ha den på mig hela burka-veckan..

Sen är det såklart få ett nervöst sammanbrott-veckan! :) Eftersom vi utsätts för så mycket stress i vår kapitalistiska värld får vi räkna med sammanbrott då och då, men nu kan du själv styra när du vill ha ditt sammanbrott!
Här är receptet på den måndagen:
ställ klockan löjligt tidigt,
kedjerök från det att du kliver upp ur sängen,
hoppa över frukosten,
drick espresso hela dagen,
pendla till jobbet mitt i rusningstrafiken,
titta på alla kanaler som sänder nyheter dygnet runt,
håll koll på världens aktiemarknader,
var med på många möten,
ifrågasätt din chefs beslut,
ring automatiska kundsupportlinjer,
bli full,
jobba hela natten.
På tisdagen ska man skriva in sig på psykiatrisk klinik och ha ett bra sammanbrott resten av veckan.

De som gjort kalendern har också gett ut en bok där det står exakt vad man ska göra för varje år i sitt liv, från år 1 till 100. Den måste jag läsa! Typ när är det bäst att ha medelålderskris och sånt.. "Lose weight! Get laid! Find god! The all-in-one lifeplanner" heter den. De har också gett ut en bok att ge till mammor på mors dag där de tar upp vad man gör om man förstört sitt barn psykiskt, hur man trotsar sin tonåring och hur man upptäcker pedofiler i skolan bla.

Kolla in
www.thiswebsitewillchangeyourlife.com

Nu har jag gjort jävligt mycke reklam för den här kalendern. Men den är verkligen genialisk!

Kommentarer
Postat av: åsa

hur aktiverar man sin blindtarm??? jag vill veta så att jag kan låta bli :s . vem är det du kände som hånglade med en lyktstolpe... ?

jag har gjort kola till dig! pusspuss!

2007-03-09 @ 17:57:10
Postat av: Sofia

Ja, det står en beskrivning över hur man aktiverar sin blindtarm men jag har inte läst den så noga än. Det är några månader kvar till det uppdraget.. Jag återkommer! När man gjort det så får man typ telepatiska förmågor och sånt. För blindtarmen är inte alls meningslös! :)

Vem va det nu som hånglade med en lyktstolpe? Hm. Jag vet att jag har en bild på det.. Kanske ska lägga upp den i bloggen...

Kola!? Mums! Gud va du är huslig!

Postat av: åsa

det skulle vara guld att få se den gamla bilden!

njae, mer godissugen än huslig. och så blev det typ sjuttiofem kolor, och jag kände att jag inte kan äta allihop själv, faktiskt. så jag har gjort en liten påse ^^

2007-03-09 @ 22:34:18
URL: http://asakarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback