jävla gubbhelveten!!

Alltså, jag ska skriva i mitt cv att jag under inga omständigheter kan jobba tillsammans med mansgrisar! Jag skulle bara var ilsken hela tiden och dö i förtid av hjärtinfarkt om jag jobbade med en sån. För det mesta så älskar jag min skola och alla fina människor jag får träffa där om dagarna, men de senaste veckorna har jag råkat ut för de värsta gubbarna och killarna. Det är ju brist på gubbar på komvux så det brukar ju gå att undvika dem.. Och det blir alltid sån bra stämning på lektionerna när vi bara är tanter. Ni kan ju tänka er män i sina bästa år som inte gått i skolan på väldigt länge och nu ska skola om sig (ofta för att de blivit arbetslösa). De tror att de kan allt och är så jävla tävlingsinriktade hela hela tiden eftersom de vet att de ska bli betygsatta. Ofta pratar de hela lektionen bara ifall att de skulle säga något smart. Eller också tror de att den som snackar mest för bäst betyg. Jag vet inte.. Men jag håller på att bli tokig! Snart kommer jag få ett utbrott och ta ut all min ilska på nån av dem! Kanske vore bra.. För de verkar ju inte fatta ett jävla dugg. Jag är så arg!
Jag har börjat läsa IT-stöd (en lite mer avancerad datorkurs) och det verkar som om alla gubbhelveten på hela skolan läser den. Förra lektionen skulle vi plocka isär en dator, skruva ihop allt igen och få den att funka som innan vi började skruva i den. (Någon dag ska jag blogga om hur jag glänste på att bygga dator! hehe.) Jag byggde ihop med en tant som är gråhårig och ett datasnille! Vi bara skruvade ihop allt och det blev rätt. Vi hade verkligen allt under kontroll. Ändå kom den fram en kille och typ "Vet ni inte va den här sladden ska sitta? Men åh! Kollade ni inte var den satt innan ni tog ur den?! Men! " och suckade stöddigt. Jag kokade! Tanten sa lugnt att vi visste var den skulle sitta och vände honom ryggen.
Idag på lektionen hamnade jag i samma grupp som stöddiga killen från förra gången, datasnilletanten med grått hår och en ny gubbe. Och den nya var det värsta jag träffat i gubbväg på väldigt länge! Han körde härskartekniker till höger och vänster! När jag sa något till honom svarade han killen istället. Han tittade inte på mig en enda gång. Mot slutet av lektionen skulle vi dela upp oss två och två och göra en grej gemensamt på datorn. Jag hamnade med gubben såklart. Han började gnälla som en unge att han ville ha en egen dator! Då tog mitt tålamod slut. Jag får nog av trotsiga ungar hemma liksom! Han skulle bara veta vem han messar med! :) Jag fräste i alla fall något åt honom och han smet iväg till sin egna dator. Jag fixade övningen på ett kick för jag hade använt programmet vi skulle testa hemma förut. Han kämpade, men låtsades att han kunde (såklart). Sen fick läraren hjälpa honom och jag fick sluta tidigare eftersom jag redan var klar med allt!
Är det så himla känsligt att en tjej är bättre på datorer? Det känns som om jag trampar på väldigt känsliga tår så fort jag gör något. Det gör mig ju bara mer pepp på att bli värsta datasnillet! Jag kanske ska bli datanörd när jag blir stor?

Kommentarer
Postat av: Towe

Usch va jobbigt! Bra att du väste till. Du borde skälla ut dom när dom beter sig så!

Jag kan känna igen det där lite. Killarna i min klass är jättesnälla och gulliga men dom är fortfarande killar. Jag måste vara dubbelt så bra och framförallt dubbelt så självsäker som dom, om jag ska få göra nåt.

2007-03-06 @ 23:07:53
Postat av: åsa

bli datanörd! knäck dem! sparka dem på knäna, pungen och gärna lite i huvudet också. ååå vilken skön känsla det måste ha varit att ha ägt honom! jag fick skitmycket energi bara av att läsa om det. MOAHAHAHAHA! puss!

Postat av: anna k

i vissa fall ska man bara lägga ner sin ödmjuka inställning, lite rak respons är alltid bra. det är ändå ingen gubbe på din skola som vågar gnälla över att det är en tjej i hans klass som är besservisse eller datanörd. några fördelar har vi mot mansgrisar. så tryck till dom.

2007-03-07 @ 14:10:52
URL: http://britt.blogg.se
Postat av: Robert

Heja heja! Kncäk dem bara! (Sen kan jag behöva hjälp ibland, jag suger hårt på datorer..)

2007-03-07 @ 18:57:26
Postat av: Emma

Go Sofia!

2007-03-07 @ 22:46:23
Postat av: Therese

Det kan vara lite sådär i databranchen ibland (precis som i alla andra brancher). Men tro mig, det finns snälla och bra killar här också. Du är helt klart välkommen till oss :)

2007-03-09 @ 08:51:54
URL: http://tevvie.blogg.se
Postat av: Sofia

Åh. Tack för peppingen!! :)
Jag trodde någon skulle kommentera hur hemskt jag generaliserar alla komvuxgubbar. Sånna där killar som försvarar killar bara därför att.. Men de vågar kanske inte skriva något nu när ni skriver "knäck dem!" Hehe.
Ibland orkar jag bara inte knäcka dem och skälla och vara äckligt självsäker för att få göra något. Ibland vill jag bara gå till skolan och göra min grej och sen gå hem. Och när jag inte orkar tar dem ner mig.. Men jag ska fan bli datasnille och sätta dem på plats! Jag kommer gärna till dig Terese sen! Och jag lovar att öppna era datorer (ni som inte vågar öppna dem själva) ;)

2007-03-09 @ 21:11:52
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback