Mango och stukade leder!

gårdagen

Igår var Emma här. Vi bakade chokladbollar (med fruktsocker i så att Ivar fick äta också). Sen kollade vi på tv och spelade mitt nya spel: tusen språkfrågor av Fredrik Lindström. Det var skoj! Jag drömde om konstiga ord sen. :) Och blev väldigt sugen på att läsa hans böcker.
Men jag borde egentligen ha pluggat igår. Och i måndags kollade jag på Star Trek med Robin hela kvällen så då blev det inte heller nåt gjort. Det går inte så bra just nu. Jag känner mig så trött. En hel vecka har jag väntat på att förkylningen ska bryta ut men jag är bara halvsjuk liksom. Och jag orkar inte vara så himla duktig hela tiden! Tre ämnen hinner jag med, de andra tre får det gå lite som går i. Det är det jag försöker intala mig själv i alla fall. Men det är så svårt att släppa kraven...
Imorgon ska jag egentligen vara klar med ett stort arbete i samhällskunskap men det får vänta till nästa vecka. Jag har upptäckt att de har börjat visa Ensamma hemma på 3:an! Ännu en grej som gör att jag inte pluggar på dagarna när Ivar är borta... Det är så skönt att bara vara hemma själv.
Jag hade riktigt roligt i skolan idag. Vi har börjat med våra lära ut övningar på pedagogiskt ledarskap. Vi ska öva oss på att leda de andra i gruppen genom att göra något praktiskt. Så idag har vi övat oss på att lägga förband på stukade leder. Jag vann en elastisk binda! :) Sen fick vi skära mango snyggt. Det var klurigt. Den dryga killen misslyckades verkligen med sin mango, det var bara slamsor kvar av den när han var färdig... Tanterna skrattade så dem grät! Men när en tant hade lite svårt för att skära ut kärnan var det ingen som skrattade. Då kom de spydiga kommentarerna som "är det din man som lagar all mat hemma eller?" Så himla trist. Om man är tjej är det inte ok att misslyckas...



Kommentarer
Postat av: åsa

åå sofia vad du är duktig som vågar släppa! det här måste firas! vi hörs.

puss!

Postat av: Sofia

Ja, du har rätt. Det här måste verkligen firas! Med bakelser tror jag! Om jag får en bakelse varje gång jag kan släppa taget kanske det händer fler gånger... Just nu känner jag mig mest stressad över att jag inte gjort det jag skulle den här veckan så jag kan behöva lite firande. Men då måste jag släppa taget om något jag har på min att göra lista över helgen för att hinna med att fira....

2006-10-05 @ 21:23:48
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback