Låt mig duscha ifred, snälla..

Vilken jävla skitjobbig dag det var igår! Jo, jag måste svära här för jag försöker sluta göra det inför Ivars öron..

Ivar blev ju sjuk i tisdags.. Och i onsdags så sov han nästan hela dagen, åt inget och hade hög feber. På kvällen började jag förbereda mitt muntlig prov i svenska, men gav upp runt midnatt och tänkte att jag skulle ha massor av tid till det nästan dag eftersom jag ändå bara är hemma med en sjukling. Så igår morse skuttar Ivar upp ur sängen och är sitt vanliga pigga friska jag. Och han vägrade sova middag! Så det blev ingen tid över att förbereda det muntliga. Och jag kan ju inte göra något halvdant och vill att allt ska vara perfekt så jag blev skitstressad och irriterad. Jag bestämde mig för att jag i alla fall skulle hinna duscha oavsett vad. Annars skulle jag bara stå där framme i klassrummet och tänka på att de andra säkert tänker på att mitt hår är smutsigt... Väl i duschen stod Ivar och hängde över badkarskanten och studerade noga allt jag gjorde. Ungefär så här lät det:

Ivar: gör du?
Sofia:  jag tvättar håret
Ivar: gör du det?
Sofia: ja
Ivar: tvättar du håret?
Sofia: ja
 Ivar: ska du tvätta kroppen också?
Sofia: ja
Ivar: duschar du?
Sofia: ja
Ivar: vad är det?
Sofia: bröst
Ivar: vad är det?
Sofia: min rumpa
Ivar: är det bröst?
Sofia: ja
Ivar: är du färdig nu?
Sofia: nej
Ivar: ska du ta min tvål?
Sofia: nej
Ivar: är du färdig nu?
Sofia: nej
Ivar: har du tvål?
Sofia: ja
osv i en evighet....

Sen började jag skriva talkort och Ivar satt brevid och skulle skriva egna lappar.. I typ 2 minuter, sen tröttnade han. Sen tog mitt tålamod nästan slut. Och det var typ 45 minuter kvar tills lektionens början. Sen tvingade jag Ivar att vara publik så att jag fick öva mig. Han hade väldigt svårt att vara tyst och efter halva gick han iväg och speglade sig för att kolla på sina ögonbryn! Jag tog tid och upptäckte att det bara tog knappt 4 minuter att läsa talkorten och fick panik och ringde Julle och då var det 20 minuter kvar till lektionens början. Föreläsningen skulle vara precis 5 minuter.. Sen kom Robin äntligen hem och jag gick till skolan. Gjorde min föreläsning om bloggvärlden och den tog exakt fem minuter på pricken! Skönt. Så har jag det gjort i alla fall. Blev inte världens bästa föreläsning men men.. Allt kändes lite bättre när jag kom till skolan. Så var det en annan tjej i svenskagruppen som också hade tänkt förbereda sitt prov på dagen men hennes dotter hade blivit sjuk och hon var jätte stressad och hade inte hunnit förbeeda sig. Då kändes allt lite bättre. Och så bjöd min lärare på goda kakor.

Har inte riktigt hämtat mig från gårdagen. Jag är så himla trött. Jag tvingade Ivar att lägga sig och sova middag idag. Jag måste få en paus annars tror jag att jag blir tokig.
Vi har redan ätit både korv och köttbullar den här veckan men jag orkar inte laga mat.
Och jag kom att tänka på att det var månader sen vi hade barnvakt sist. Vi orkar och hinner inte ens ringa och be om hjälp. Vi får det ju att funka på nåt sätt ändå. Men till vilket pris?
Jag skulle ju vilja duscha ifred ibland i alla fall..

Kommentarer
Postat av: åsa

jag kan kanske komma och leka med er en liten stund på torsdag? till typ 1730. jag slutar skolan kl 16, och så kan jag hålla koll på ivar en liten stund om du vill och det passar dina tider, för att jag tycker det skulle vara kul och som en liten betalning tillbaka för att jag får låna dina sandaler!

på fredag bär det av. jag är sjukt pirrig.. :S

Postat av: Sofia

ja, det låter bra. Jag börjar skolan 17.00 men jag brukar komma dit lite senare.. Och jag har en redovisning då som jag behöver förbereda lite. Så det passar ju bra. Men du får låna sandalerna "gratis". :) Kan du förresten ta med den där Martina Haag-boken du har? Jag tänkte prata om henne på svenskan...

2006-11-18 @ 18:55:51
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se
Postat av: IKMK

Jag är ju för långt bort, men det jag egentligen ville säga, Sofia, var att det är så skönt att läsa lite verklighet. Det är så få som faktiskt vågar "gnälla" om sina barn. Allt ska vara så perfekt och lyckligt och gulligt. Utåt sett.

2006-11-19 @ 14:43:08
Postat av: åsa

åå, jag vet att jag får låna sandalerna gratis, men du vet, i alla fall! klart jag tar med boken! vi ses på torsdag! jag kommer joggande en kvart över fyra nån gång.. pusspuss!

2006-11-20 @ 22:35:59
URL: http://asakarin.blogg.se
Postat av: Liza

Kom hit så får du låna min dusch medan jag leker med Ivar. =) Eller så ser jag till att få tummen ur och åka ner till er snart! I december. Då kommer jag. Men jag hoppas att du hinner duscha före dess.

2006-11-24 @ 23:58:43
URL: http://lizaviktorsson.blogspot.com
Postat av: Sofia

Jag kommer och duschar hos dig i januari Liza! :)
Men jag hoppas också att jag får duscha innan vi ses...

2006-11-25 @ 15:16:38
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback