Knytte

Mycket av min vakna tid går åt till att tänka på inlärning och lärande processer och sånt just nu (inte så konstigt kanske) och jag försöker analysera hur Ivar lär sig. Idag har han börjat på knytte (det som man kan gå på innan mulle). Ja, han är så stor nu.. Jag var såklart nyfiken och ville ta reda på om han lärt sig något om naturen idag...

Sofia: Hur var det i skogen idag?
Ivar: Bra..
Sofia: Vad gjorde ni då?
Ivar: Jag åt upp alla mackorna!! Och sen var det inga mackor kvar.
Sofia: Jaha. Gjorde ni något annat?
Ivar: Lekte!

Kommentarer
Postat av: Emma

Ah! Inlärning håller jag också på med i skolan. Jag läser en bok om lek just nu, det är tydligen det BÄSTA sättet att lära sig saker på!
kram

2007-09-15 @ 14:22:05
Postat av: IKMK

Läser du A-kurs i Pedagogik nu?
Jag är inne på B-kursen och är förtvivlad

2007-09-19 @ 13:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback