Dagarna de går och går efter varandra...

Ivar upptäckte typ i söndags att det här med veckodagarna är ju spännande. Nu lyssnar vi på och sjunger veckovisan varje dag! Frågorna bara bubblar.. Vad är det för dag idag? Vilken dag kommer sen? Vad var det för dag igår? Vad kommer efter söndag?? Förut fanns nuet, det som var innan och det som kommer. Nu vill han lära sig hur den här uppdelningen av tiden funkar. Och det är ju precis det här jag läser om just nu. Hur barn lär sig. Det är fantastiskt fint att jag har någon som ger mig levande exempel på det jag läser! Jag testar det jag läser på Ivar också. Väldigt praktiskt. Ikväll ska jag nog kolla hur variationsteorin funkar när det gäller veckodagarna.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback