Förkyld

Åh, vad tråkigt det är att vara förkyld. Speciellt tråkigt är det att inget jag äter smakar gott. Jag som gillar att äta.. Vad ska jag nu hitta på? Inte ens mamma har tid att prata i telefon med mig.. Jag började titta på en dokumentär om klimatförändringarna på Kunskapskanalen, men det var bara för deprimerande. Så nu har jag stängt av tv:n och spar lite is tack vara det! Jag tänker att Erik borde lämna tillbaka den där bilen han köpt så att Ivar slipper uppleva världens undergång...

Vid frukostbordet imorse pratade jag och Ivar om viktiga frågor. Först döden. Hans kompis farmor hade blivit död och Ivar konstaterade att han inte kände någon som var död och räknade upp alla han känner som inte är det. Sen där här med gungorna. Får man verkligen inte ta en gunga, om man verkligen verkligen vill gunga, när någon annan har den? Ivar kom fram till att han helt enkelt måste vara riktigt snabb fram till gungorna så han hinner paxa en.


Kommentarer
Postat av: Anonym

lyllo dej som har en sån fin påg!

kram madeléne

2007-10-19 @ 15:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback