Till hösten!

Igår fick jag ett välkomstbrev från Göteborgs Universitet. "Det kommer att bli en spännande och utvecklande tid där vi tillsammans skapar en atmosfär av utveckling, dialog och lärande." Jag har alltså kommit in och tackat ja. Lärarprogrammet, svenska som andraspråk. Det var väl nån gång i mars som jag bara kom på att det var precis det jag ville gå. Men det känns fortfarande främmande på nåt sätt. Och lite overkligt. Kan man verkligen gå från att ha IG i svenska på gymnasiet till att bli svenskalärare? Jag antar att jag kommer bli ett levande bevis på det. Och det känns rätt häftigt!
Tydligen ska jag börja min första dag på utbildningen i en kyrka! Känns ju helskumt. Och fel.

Kommentarer
Postat av: Helene

Det var samma lärarprogram, med just sv som andrapsråk som jag påbörjade en gång i tiden.Det är väldigt intressant och roligt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback