Kontroll

Jag har tänkt en del på det här med kontroll sen jag hörde Katerina Janouch prata på kongressen.. Och kommit fram till att mitt kontrollbehov nog inte är så stort och sjukt som jag tänkt. :) Skönt. Den senaste tiden har jag hamnat i flera situationer där kontrollbehovet satts på prov, och det har gått bra. Några exempel från den här veckan: Blev stående vid korsvägen, det var efter läggdax och Ivar var trött och hungrig. Fullt med barnvagnar på bussen så vi fick vänta på nästa.. Inga problem! Och igår rev Ivar ner en massa grejer på Indiska när jag lät honom härja runt och jag plockade lugnt upp dem igen. Kassörskan frågade Åsa hur det hade gått för Ivar (han hamnade under nåt..) för hon trodde säkert att Åsa var mamman eftersom hon blev mer orolig än jag. En annan dag tappade jag bort Ivar på konsum och jag fick inte panik. Fast det hade jag nog fått om han varit borta några sekunder till...
Jag har förvandlats till en slapp semestermamma. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback