Familj är något man väljer!

Allting på en gång. Så brukar det vara rätt ofta tycker jag.. Den här veckan har bara försvunnit i papper som skickas, jobb som ska sökas, myndigheter som ska träffas. Det såg mörkt ut när det gäller kongressen, men nu verkar det ljusna. Jag kommer minsann åka till Uppsala imorgon och det känns jätte bra! Det där med att sova ikapp innan kongressen har inte blivit av än.. Ivars 20 timmars barnomsorg (som jag har rätt till när jag är arbetslös) gick väldigt fort. Men utan de timmarna vet jag inte vad jag gjort. Det är absolut nödvändigt för att kunna andas lite. Jag känner ett stort behov av att vara ifred just nu. Det kan bero på att jag är med Ivar typ hela tiden nu. Och det är ju något hela tiden. Att jobba eller plugga är inte lika uttömmande och uttröttande som att vara med en 3åring 12 timmar om dan utan rast. Jag försöker lära Ivar att mammor behöver vara ifred ibland (tex på toaletten) och om jag får fler barn ska jag börja med det lite tidigare! Jag såg det där programmet på SVT med en tjej som gör studiebesök i familjer för att försöka förstå hur det funkar med barn. Jätte roligt program! Hon blev trött så fort hon var hemma hos folk med barn.. Och Åsa verkade rätt slut efter att ha haft sin lillebror på besök i veckan. Så nu känns det helt ok för mig att vara trött.. När allting kört ihop sig damp det ner ett paket i min brevlåda. Från min gamla gruppledare Inga-Lisa. En bebis som ligger i en hand och som symboliserar hur man kan känna sig trygg i livet och att livet bär oss. Och just nu känner jag faktiskt att livet bär mig. Idag har Åsa varit här och vikt min tvätt och hjälpt mig skriva en överklagan till soc. Två grejer mindre.. Det gör så mycket. Och familj är något man väljer. Towe har haft stöttning per telefon och det har också hjälpt mycket. Erik den klippan satt barnvakt så jag kunde gå på ett jobbigt möte utan Ivar i fredags. Min faster ringde in ett recept så jag slipper gå till läkaren imorgon och behöva stressa över det också.. Och nu känns allt mycket lättare. Jag har sparat några jobbiga telefonsamtal tills imorgon bitti (tex VHS som räknat fel på mitt slutbetyg!), men det ska nog va lugnt. Kongressen nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback