.

Igår började nya terminen. Jag känner mig helt omotiverad. Jag vill bara ligga hemma på soffan och kolla på tv. Och det är en sån tung termin jag har framför mig. Jag är inte klar med allt från höstterminen än heller. Suck..

Jag längtar efter att göra något nytt. Jag är trött på den här skolan nu, jag står bara och stampar känns det som.

Jag orkar inte skriva. Jag skriver så mycket skolgrejer hela tiden. Jag är så trött på att sitta vid datorn och skriva och skriva. Det börjar kännas ensamt också... Jag hade tänkt lägga bloggen åt sidan ett tag, men vi får se hur det går med det. Jag tänkte att jag kan ju ta min bloggtid och göra något utanför den här lägenheten. En fritidssysselsättning.

Jul och nyår var väldigt lugnt. Vi har haft det väldigt bra. Ändå har det varit ett väldigt tungt lov. För jag hade ju inte lov. Jag har varit jätte stressad och inte kunnat koppla av eftersom jag har en massa skoluppgifter hängande över mig.
Jag tänkte att Ivar skulle få ha jullov precis som alla andra barn så han fick vara hemma med mig trots att jag hade så mycket att göra. Och det går inte att plugga med Ivar hemma. Det är helt omöjligt. Det gjorde mig ännu mer stressad.
Jag blev i alla fall klar med fördjupningsarbetet i samhällskunskap i tid. Precis när arbetet var färdigt och inskickat blev jag förkyld. Så typiskt. Ibland tycker jag synd om kropp, som jag stressar den... I alla fall, jag kunde inte redovisa arbetet muntligt då eftersom jag blev sjuk och min lärare blev arg.. Och jag åkte aldrig på utskottsmötet jag skulle på eftersom jag var så trött och förkyld och sliten. Dagen efter åkte jag till Ludvika. Min enda semestervecka det här läsåret. Jag bara åkte och lämnade en massa jobbiga grejer hemma. Det kändes så skönt.
Vi stannade till hos Liza i Örebro på vägen och åt mat och hon lekte av Ivar så att han sov resten av tågresan sen. det var toppen! Fint att träffa Liza också, såklart!
I Ludvika har vi blivit bortskämda med presenter och mamma har lagat mina favoriträtter. Ivar har lekt med Julle nästan hela veckan så hon var alldeles slut när vi åkte hem.
Det är alltid jobbigt när hela familjen träffas igen och kämpar så med att inte falla tillbaka i min gamla roll. Mycket känslor som kommer upp också.. Men det har ändå varit en väldigt bra vecka. Den bästa på länge med min familj. Jag ville knappt åka hem i lördags.
Det där jobbiga jag lämnade hemma blev jag såklart skitstressad för när jag väl var i Ludvika. Jag hade inte skickat in min anmälan till skolan att jag ville gå den här terminen, jag hade inte betalt en räkning, lämnat tillbaka biblioteksböckerna, inte skickat in UNF-papper för 2006 och så var det nåt mer... Men det har löst sig nu.

Den här veckan tänker jag inte plugga alls. Jag måste ju gå på lektionerna.. Men på kvällarna tänker jag vila. Och i helgen ska jag göra något roligt!

Nu när jag gnällt av mig lite ska jag lägga mig soffan en stund innan jag måste tillbaka till skolan. Jag är så himla himla trött. 6.30 gick vi upp i morse, för att jag skulle kunna vara i skolan 8.30. Ivar grät och jag var som en zombi.

Kommentarer
Postat av: anna karin

hej. jag börjar också min skola halv 9 och måste senast kliva upp halv sju för att hinna dit med tåg och allt. det är skitsegt nästan jämt ,men framförallt när det är så mörkt. så jag har gjort en ny regel, så länge det är råmörkt ute när jag kliver upp får jag äta onyttig frukost. så nu äter jag fil med socker flingor och sånt och det gör att man får lite mer energi just den första timmen. det går lite lättare.

Postat av: Emma

Tack! Så himla skönt! Jag körde upp en gång i höstas och kuggade så det var skönt att klara. =)

2007-01-24 @ 22:26:04
Postat av: Sofia

Tack för tipset A-K! Det är en jätte bra regel. Mer socker till mig! :)

2007-01-25 @ 11:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback