Praktik igen!

Nu har den värsta hjärntvätten gått ur sen förra veckans galna föreläsning. Och jag kommer såklart att fortsätta sortera mina sopor! Så idag började jag min andra praktikperiod. Två veckor på samma skola som förra gången. Jag hade lite svårt att sova i natt. Först rotade jag igenom hela garderoben efter några kläder som kändes läraraktiga (det funkar inte med kläder från HMs barnavdelning, känns inte som om jag är en lärare om jag har samma kläder som elverna.) Sen läste jag igenom mål och syfte med praktiken och blev nervös och började fundera på om jag verkligen vill bli lärare... Jaja, när jag väl var i klassrummet imorse var alla de tankarna borta. Då kändes allting bra. Det är precis vad jag vill göra. Barnen är så fina och det ger så mycket att få jobba med de. När jag hämtade Ivar idag och förklarade att vilse inte är en plats man går till lät jag som en lärare.. Imorgon ska jag ha matte! Och det känns roligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback