Ledig dag idag!

Jag och Ivar har tagit ledigt idag. Vi har slappat i soffan framför Oprah, lekt med bilar och ätit mycket frukost. Nu sover Ivar middag. Jag har egentligen inte tid att vara ledig idag. Jag har fyra skoluppgifter som ska vara klara nästa vecka och Robin är bortrest i helgen så jag borde fixa det nu.. Jag kände mig rätt stressad i morse och var nog inte så trevlig... Men så vid frukosten när Ivar delade mackan i sju delar och lekte att de var bilar som körde runt på bordet och att päronskruttet var en fisk och så sjön han en sång om päronskruttsfisken som var ute och simmade, då kom jag på hur himla lyxigt jag har det som kan ta ledigt och ta mig tid att äta frukost i 1,5 timme med Ivar. Och jag kommer helt klart ångra mig senare om jag inte tar till vara på det nu! Jag kan inte tänka mig en bättre början på dagen. (Okdå, sovmorgon skulle ju för sig vara skönt också....)
Jag är ledig för att göra studiebesök idag. Vi ska besöka en aktivitet på pedagogiskt ledarskap där det finns en ledare. Och idag har de öppet för alla på kykans öppna förskola (det kostar pengar och man måste vara medlem för att få gå dit annars). Så jag kombinerar skola med Ivar idag! Jag älskar när jag kan göra två saker samtidigt! Det änns som om jag vinner tid då.
Så när Ivar vaknat och vi ätit lunch ska vi gå och sjunga och klappa kaninerna och observera ledarskapet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback