min sköna söndag.

Robin och Ivar är och hälsar på Kristin idag. Jag är hemma själv och pluggar. Så lyxigt. Det är så tyst och skönt. Jag har prov i samhällskunskap på torsdag om global ekonomi. Inte min grej direkt. Läste ju global ekonomi när jag gick på u-linjen, men min hjärna verkar stöta bort sånt för jag tycker det är så trist. Jag försöker intala mig själv att ett Vg är superbra på provet så slipper jag plugga ihjäl mig den här veckan.

Veckan som gått har varit lite tung. Igår var jag så trött att jag grät. Men Robin fick mig att duscha och kolla på Transamerica och äta chips, sen kändes allt bättre.

Ivar har haft sånna hemska raseriutbrott hela veckan. Minst ett utbrott varje morgon och ett på väg hem från dagmamman. Bara när jag är hemma själv med Ivar. Det har tagit mycket av min energi. Det är som ett kärlekstest när han trotsar. Han gråter, slåss, sparkas, nyps, rivs, bits och skriker "du är dum!" och sånt. Verkligen tålamodsprövande. Det är svårt att uthärda i en halvtimme eller mer på morgonen när jag själv är trött och stressad. Men det är ju bara att stå ut och visa att jag älskar honom ändå.

Jag pluggade som tusan till ett litteraturhistoriaprov i en vecka och sen när jag skulle göra det i onsdags hade min lärare glömt bort att göra ett prov till mig. Det är kanske inte hela världen, men hela mitt pluggschema sprack då. Jag har inte tid att göra provet förrän efter jul nu och då har jag säkert glömt allt om Strindbergs pjäser... Kände mig lite nere över det och stannade hemma från skolan i torsdags.

Känns som om hela december är uppbokad till plugg och julgrejer och annat. Ska bli skönt när det äntligen blir jullov. Fast då ska jag ju också plugga. Var hos syon i onsdags och sökte till nästa termin. Hon var alldeles lyrisk över att jag snart är färdig och sa att vi kan se målet nu. Det kändes bra att höra. Jag är så uppe i det att jag inte tänker på målet.. Syon pratade om studentfest och högskolan till hösten och en massa roligt. Måste komma ihåg att tänka på det ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback