Jullov!

Nu får jag snart jullov. Ska bli så skönt! Jag är supersupertrött. Jag har varit så stressad den senaste veckan att jag inte kunnat sova.
Nu ska jag bara maila in några sista uppgifter, slå in några paket, fixa julklappen till Ivars dagmamma, hämta ett paket på posten. Sen hämta Ivar och gå hem och julstäda. Och imorgon åker vi till Blekinge och firar jul. Jag har laddat upp med massor av böcker jag ska läsa när vi är där. Jag brukar bli så rastlös av att vara i skogen utan dator och täckning på mobilen. Så jag ska plugga faktiskt. Eller först ska jag sova några dagar. Och äta mat som någon annan lagat. :)
Jag hade tänkt vara klar med mycket mer skolgrejer än vad jag är.. Det skulle ju vara skönt att bara få ha lov. Jag längtar efter att bara få leka och läsa böcker och ha det lugnt och skönt med Ivar. Och jag längtar efter att få vara med Robin utan stress och disk och det. Jag längtar efter att få åka hem till Ludvika också, men det får vänta tills i januari.
Jag blev i alla fall klar med fotografisk bild. 1/6 kurser färdig alltså.. Jag satt framför datorn och redigerade bilder i flera dagar. Till slut var jag så trött att jag kunde se om bilderna blev bra eller inte. Jag har gjort en kalender med bilder som mamma ska få i julklapp. Och jag trodde inte innan att det skulle ta så mycket tid som det gjorde! Skrev ut den i skolan i tisdags kl 20. Kom hem och åt lite flingor, sen somnade jag. Och på onsdag morgon försov jag mig till svenskaprovet. Men det gick bra. Synd bara att det inte var någon fråga om Hemingway på provet! Jag fick inte stila med allt jag kan... :)
Min svenskalärare kramade mig och önskade god jul och jag försökte säga hur mycket jag uppskattar henne och hennes lektioner. Det är svårt för hon bara vänder på det och ger komplimanger till mig istället.. Och jag blir alltid lika glad. Det är som om hon redan vet att hon är bra och nu försöker hon få andra att också känna så om sig själva. För hon är så självsäker och trygg i sig att hon aldrig behöver visa att hon är bra. Ja, jag är så imponerad av henne. Det ger så mycket bara att vara i närheten av henne! Och jag ser på andra i skolan att de liksom skiner upp på hennes lektioner, hur tjejer/tanter börjar ta mer plats och vågar tro på sig själva på! Det är fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback