Årets julklapp!

Det här är en sån bra julklapp/julkort! www.viskogen.se
Jag blir mer och mer illamående av konsumtion. Eller överkonsumtion. Speciellt efter att ha sett ett avsnitt av SVTs Planeten. Va bra att de visat den såhär innan jul. Det är så sjukt att vi köper så jävla mycket julklappar! Så köp ett träd till någon i julklapp och gör lite nytta! Det är årets julklapp! Jag skulle bli jätte glad om jag får ett träd.. :) Mina andra julklappar försöker jag handla i världsbutiken som vanligt. Rättvisemärkta julklappar är det bästa! Tyvärr är ju inte utbudet så stort och jag tror faktiskt att det blev fler rättvisemärkta paket förra året än i år. Men jag gissar att en tredjedel av alla presenter jag köpt är rättvisemärkta. Gå ut och shoppa julklappar med gott samvete nu! Med rättvisemärkta paket blir det någon i tredje världen som också får en "julklapp" genom att du väljer rättvis handel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback