Älskade Martina!

Jag älskar Martina Haag! Jag försöker att bara läsa lite åt gången i Martina koden för att den inte ska ta slut så snabbt. Det känns så bra att läsa lite innan jag somnar. Hon måste ge ut fler böcker nu fort! Hon är ju så himla rolig. Kan ingen göra en dokumentär om hennes familjeliv? Jag skulle sitta som klistrad!  Tänk att någon har det som jag. :) Hon försöker också ha fredagsmys med sin familj, men det blir bara pannkaka. Hon blir också rädd när hon ser barn i närheten av bryggor, majbrasor, vägar och balkonger och sånt. Hon blir störd av sin familj när hon ska skriva.

Igår kväll läste jag om hennes lediga dag. Som bara är stressad för då måste hinna göra allting hon inte hinner annars bara för att hon är ledig. Så kommer hon hem och hennes man ligger på soffan och säger att hon får fixa mat och det eftersom hon ju varit ledig hela dagen. Precis så är det...

Och hon känner sig ovuxen när hon går på föräldramöten eftersom alla andra föräldrar har städat hemma, lämnar barnen i tid, de skriker inte åt sina barn och sånt. Det ska jag tänka på nästa gång jag träffar sånna där föräldrar. Martina Haags och mina barn har mycket roligare! :) Och när jag glömt att lämna in lappen med nya tider till dagmamman så ska jag tänka på att Martina Haag glömde skicka med både galonbyxorna och reservgalonbyxorna och hennes unge fick bli lite blöt en dag på dagis, men han verkar ju ha överlevt och mår bra. :)

Alla borde läsa Martina koden! I alla fall kapitlet om när Hans Blix kommer för att medla i familjebråken, men ger upp och skriker att han hellre löser Palestinafrågan! Och kapitlet om när yngsta barnet smiter iväg när Martina provar bikini på HM och trosorna fastnar halvvägs på låren och hon måste rusa ut ur provhytten ändå för att hitta ungen innan han blir ihjältrampad eller kidnappad!

Jag skrattar nästan hela tiden när jag läser. Så det är min nya strategi. Jag ska försöka skratta istället för att gnälla. Kanske inte skratta när jag är mitt uppe i overalltrasslet på morgonen, men sen.. Kanske bloggar om det sen också...

Kommentarer
Postat av: Towe

Synd att du inte bloggar så mycket men helt klart bättre än att du stressar!

Det ska bli så kul att gå på bio med dig. Hoppas det blir av bara. Jag går gärna med dig o Åsa på flatfilmen om det ännu är ok!

Kram

Postat av: Sofia

Klart vi ska på bio! Det ser jag också fram emot. Jag ringer om det sen idag...

Och du har rätt, bättre att inte blogga så mycket än att stressa. Fast det är svårt att låta bli ibland..

Kram!

2007-02-01 @ 14:52:12
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback