3 dagar

Väckarklockan var ställd på 5.30 imorse. Kl 6 fick jag upp Ivar. Han ville inte ha nån frukost och låg på golvet och grät medans jag klädde på honom. Framme hos dagmamma 7.15. Ivar bara skrattade, ett sånt där skratt som när som helst kan slå över i gråt.
15.58 hämtade jag. Då hade han nästan somnat vid matbordet.. Ivar sov i vagnen hela vägen hem. Somnade igen hemma, på min mapp från lärarnas riksförbund. Strax efter 19 somnade jag i soffan när vi skulle läsa saga.
Den som sa att det skulle vara lättare att plugga på högskolenivå än på komvux har än så länge fel. Långa dagar, tidiga mornar, mycket att läsa, dramaövningar, praktik, luddiga uppgifter....
Dagmamma till mig imorse: Du måste verkligen vara motiverad!
Ja, det är jag verkligen. Det känns så rätt och så roligt! Jag supertrött och rätt förvirrad, men så pepp.

Kommentarer
Postat av: Josephine

Jag vet hur jobbigt det är! Och då har du ändå Ivar också ovanpå pluggandet! Men man kommer in i det och det är så roligt när man känner att man fattar och får en massa energi! Vad är det för kurs du läser nu? Hoppas du har det bra! Ta med dig Ivar hit och fika någon dag när ni har tid! Eller kom utan Ivar om du vill det också!
Kramar/Josephine

Postat av: Salam

Heja heja heja!!!!

2007-09-08 @ 16:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback