Tillbaka

Det kanske är dax att börja skriva igen.. Jag blev lite inspirearad på kongressen när jag fick flera kommentarer på sånt jag skrivit från lite oväntat håll. Bla har jag fått önskemål om fler Ivarcitat, vilket jag såklart ska fixa nån gång framöver.
Kom hem från Gotland för några timmar sen. Det är tomt och tyst hos mig. Och jag vill inte riktigt gå och lägga mig fast jag är trött. Måste njuta av att vara hemma i lugn och ro. Imorgon har jag en känsla av att Ivar kommer riva ut alla sina leksaker och njuta av att vara hemma på sitt sätt. Jag har blivit riktigt bortskämd under den här semestern.. Sovmorgon varje dag. Jag minns inte ens när jag hade sånna mornar sist... Att någon går upp med Ivar på morgonen är ju bara det lyxigaste. Imorgon måste jag masa mig upp och antingen ge mig in i projektet klä på Ivar och få ut honom innan frukost (och få ut mig själv innan frukost!) för att handla, eller använda min fantasi när det gäller frukosten och sen övertala Ivar att äta det. Får se vad det blir..
Förutom att Gotland är himla fint har det varit roligt att få se var Towe växt upp. Och så mysigt att bo med hennes familj. Det kändes konstigt att lämna dem idag. Och sorgligt. Kändes som om jag bodde där. En sån storfamilj vill jag ha. Det har varit en superfin semester med Erik och Towe. Det måste vi göra om! Ivar pratade om att åka till Gotland igen redan i bilen hem.. Eller "Toweland" som han kallar det. :)
Nu är frågan vad jag ska hitta på veckan som kommer.. Jag jobbar på att bara vara och göra ingenting. Men det är svårt. Det första vi ska göra är att komma in i rutinerna igen. Ivar har faktiskt blivit lite bortskämd (och jag lite slapp) under kongressen och Gotlandsresan. På kongressen avbytte barnvakterna varann och Ivar kunde styra och ställa. Det var ju perfekt, vi borde alltid ha så mycket folk runt omkring som älskar att leka. Men nu vill han bli buren och orkar inte gå när vi är ute och sånt.. Det får bli veckans projekt att vänja oss av med semestervanorna. Vilket kommer innebära en del gnäll, från båda håll, har jag en känsla av....

Kommentarer
Postat av: Towe

Det är tomt här utan er. Tack för en finfin semester!

2007-07-18 @ 22:55:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback