Vuxen förebild!

Det är himla fint att vara med 6-åringarna i förskoleklassen som är lyckliga över att de fått en skrivbok. Och 1-orna som lär sig läsa och upptäcker vad fantastiskt det är. De äldre barnen kan man ha intressanta diskussioner med osv.. Men 3-orna känns ändå roligast just nu! De är så härliga. Så motiverade och glada. Fortfarande barn, men kan sitta still och lyssna. Ännu inte så stora att de ska låtsas vara tonåringar. Ja, att vara 9 år var bra. 
Förra veckan var det en föreläsare som pratade om att hans elever tog honom på större allvar när han pratade om miljöproblemen som bilar ställer till eftersom de visste att han alltid cyklade till skolan. Så igår fick jag den där frågan jag bara väntat på. Först pratade vi om rökning och snusning och jag kunde ärligt säga att jag aldrig har provat nåt av det. Sen det här med alkohol. "Men du är ju vuxen, du ska ju dricka vin!" Hur ofta får man chansen att svara på det liksom? Så skönt att få berätta att man kan vara nykter och vuxen. Ja, jag kände mig så himla nöjd med min dag efter det! 

Kommentarer
Postat av: Robert

Gud så härligt, det är ju så man blir lite sugen på läraryrket när man läser dina blogginlägg.. :)

2007-12-06 @ 09:21:57
Postat av: Boffo

Jag säger bara... faaan va fint! Go Sofia!

2007-12-06 @ 21:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback