Ett arbete mindre! :)

Åh, va mycke bättre allting känns nu. Ivar grät imorse, men inte när jag skulle lämna honom och det är ju bra. Och jag har vunnit ett årskort på Liseberg! :)

Har precis klarat av en redovisning i historia. Som jag skjutit på för den kändes så svår. Det blev lite panikplugg.. Så på typ två dygn har jag läst in mig på renässansen konst och arkitektur och blivit "expert" på Venus födelse och Santa Maria del Fiore. Jag kände inte för att gå till redovisningen för jag har aldrig tittat på konst i hela mitt liv och kunde inget om arkitektur innan tisdag... Jag tog en alvedon och gick till skolan. (Jag har sovit ca 5 timmar per natt den här veckan och det börjar kännas i huvudet nu..) Men det gick bra. Mvg-bra till och med. Så idag ska jag känna mig duktig istället för att tänka på allt jag inte hinner och ha dåligt samvete. Nu ska jag äta, gå på svenskan och sen fixa inför nästa redovisning imorgon bitti.

Förresten.. En av killarna som redovisade samtidigt som mig idag hade valt Damen med slöjan (eller vad den nu heter) och då frågade min lärare om han var attraherad av henne eller om han tyckte hon va attraktiv. Är inte det en konstig fråga att ställa på en redovisning? Av en lärare! Killen tyckte nog det va lite pinsamt. Jag blev lite sur. Jag hatar när det blir så där grabbig stämning och som tjej kan man inte riktigt va med. Ingen tittade ju på mig eller undrade vad jag tyckte om tjejen. Och jag hade lust att svara på frågan, men då bytte dem samtalämne... Läraren hade ju kunnat fråga mig om jag tycker Venus är snygg ju, men det gjorde han såklart inte.

Kommentarer
Postat av: åsa

vad var det för lisebergskort du vann? ett guld? vi tänkte investera i ett sånt. då kan vi leka där jättemycket gratis! det vore läckert.

Postat av: Sofia

nä, det va ett sånt vanligt årskort. men jag gillar ju inte att leka i karuseller ju! så om du vill får du låna mitt och låtsas att du heter Sofia! :) Jag råkade förresten säga att jag aldrig varit på leseberg till elevkåren (som jag vann det av) och det skulle jag nog aldrig ha sagt. Det är nåt heligt med liseberg för folk som bor här. Ännu värre var det en gång när jag råkade bland ihop liseberg med gröna lund, det var inte populärt!!

2007-04-23 @ 22:50:45
Postat av: åsa

hahaha, men det är ju för att gröna lund är ett fjuttställe och stockholm är jordens avskrädeshög! ^.^

du, det är meditation varje tisdag klockan 19, gratis. nu bestämmer vi nästa tisdag, visst gör vi?

kram!

2007-04-25 @ 19:15:02
URL: http://asakarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback