Ivar fotar

Ivar fotar

Vi har framkallat Ivars engångskamera från sommarfestivalen nu. Det var verkligen spännande att se saker från Ivars vinkel. Och se vad han lägger märke till som han vill ta kort på. Synd att jag inte kan lägga upp dem här. Ni får komma hit och titta på dem!
Har har tagit en bild på den jätte långa matkön den första kvällen. Man ser bara en himla massa ben, jag har ingen aning om vilkas ben det är. Så är det att vara kort.. Han har tagit rätt många bilder på människor som hukar sig ner framför kameran. Det ser skoj ut med alla som liksom kryper ihop för att bli med på bild. En bild är på Erik Wagner som sticker ner huvud i vagnen för att bli med. Ivar sa "Erik är tokig!" när han såg bilden första gången. :) Det ser faktist rätt tokigt ut...
Men det fick mig att börja tänka lite mer på att böja mig ner. Det kan ju inte vara skoj att vara nere bland allas ben när man står och pratar. Jag skulle känna mig rätt utanför om det var jag som satt i vagnen..


Kommentarer
Postat av: Wagner

Ivar förstår mig.

Postat av: anna-karin

hej. har precis upptäckt din blogg och det är fantastiskt roligt att läsa om ivar. ler stort. och du man kan scanna in bilderna... du vet en scanner löser mycket... nu ska jag läsa de gamla inläggen:)
kram

2006-10-21 @ 14:45:18
Postat av: Hanna (kompis till AK)

Hur gammal är Ivar? Jag har funderat mycket på kamera till min son (3½ år)... å ena sidan tänker jag att en billig enkel digitalkamera vore perfekt, för då behöver man inte betala framkallning för bilder av gräsmattan, men å andra sidan slipper man vara ängslig för kameran om man kör med engångs.
Vad säger du, och i vilken ålder tycker du att din son kunnat hantera kameran?

2006-10-22 @ 11:38:37
Postat av: Sofia

Ja, om jag hade en scanner skulle jag kunna visa er bilderna. Jag skulle ju kunna hälsa på någon med en scanner, men det får vänta tills jag får sommarlov eller nåt...

2006-10-22 @ 21:09:07
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se
Postat av: Sofia

Ivar är snart 2½.. Och han kan nog inte hantera en kamera så bra faktist. Engångskameran han fick i somras drog han i grus och sand så att jag fick pilla ur skräp i linsen för att han skulle kunna använda den mer. Den såg rätt misshandlad ut när jag lämnade in den för framkallning...
Vi har köpt en ny digitalkamera nu så då får Ivar låna den gamla ibland. (Så att vi slipper betala för bilder som man inte ens se vad de föreställer...) Han kan ju ta bilder om han får lite hjälp på traven men jag lämnar honom inte själv med digitalkameran.

2006-10-22 @ 21:15:13
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se
Postat av: Hanna

Okej, tack för hjälpen!

2006-10-23 @ 20:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback