Salam och sallad

Salam och sallad

När vi hade kommit hem igår testade vi Ivar. Han fick titta på den här bilden och berätta vad han såg. Han pekade på Salam och sa Salam, och han pekade på salladen och sa sallad. Ha! Ivar har överlistat Liza! :) Nu vet han att hon är en luring.
Det var förresten Ivar själv som blandade ihop det från början. Jag skulle träffa Salam någon gång i maj och berättade för Ivar att jag skulle åka iväg. Han övade sig på att säga Salam, men sen åt vi sallad till middag dagen efter och då blev det riktigt förvirrat. Förvirringen gick över efter en veckas träning ungefär, men sen kom Liza...
Jag kanske har hängt ut Liza lite väl mycket här.. Eller också förtjänar hon det! :) Men det var ju faktist jag själv som berättade för Liza om ihopblandningen från början, så jag får kanske skylla mig själv. Jag borde väl ha förstått att Liza inte bara skulle glömma det...

Kommentarer
Postat av: Salam

JAg tror definitivt att hon förtjänar det....heheheheh. Heja Ivar, en smart liten knodd det där.

2006-11-13 @ 23:06:05
Postat av: Liza

Det är klart att Ivar vet vad som är vad. Men vi har ingått en pakt han och jag där vi systematiskt ska kalla Salam för Sallad tills hon själv säger fel. Men när man är hemma så är det helt okej att kalla salladen för sallad.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback