Jag är positiv.

Jag är fortfarande sjuk. Himla influensa. Men jag tänker inte missa ett FS-möte till så jag åker ändå imorgon!
Jag gick till skolan idag bara för att gå på svenskalektionen fast jag egentligen borde legat i sängen och blivit mer frisk tills imorgon.. Och nu känner jag att jag fått ny energi. Det brukar ju bli så av svenskalektionerna och Christina.

Jag kom på en sak idag. Jag fixar allting väldigt bra. Ja, riktigt duktig är jag. Jag har inte blivit skitstressad på hela terminen fast uppgifterna hopar sig och tiden inte räcker till. Vi ska ha nationellt prov i svenska på tisdag och jag har inte hunnit förbereda mig och jag hinner ju inte i helgen. Så kom jag på mig själv med att tänka att jag nog fixar det bra ändå! Jag är inte alls orolig (just nu) för jag vet ju att jag kan skriva och jag kan hålla ett muntligt framträdande på ynka fem minuter! Och ingen kommer att dö om jag inte får MVG på provet. Haha. Vilken lycka!

Jag redovisade en bok på svenskan idag. Jerusalem av Selma Lagerlöf. Den var helt fantastiskt bra! Jag älskar den. Alla borde läsa den! Och nu har jag bara en roman kvar att läsa på hela terminen. Jag känner mig väldigt stoltöver att jag läste hela Jerusalem förresten. 491 sidor!! Så imponerande. :)

Förresten tänker jag visst söka den där gruppledarutbildningen. Varför skulle jag inte? Jag vill ju gå den hemskt gärna och jag tror faktist att jag skulle bli en bra gruppledare. Så jag söker. Nu skiter jag i vad alla andra tycker.

Till sist borde alla gå och kolla på "En fröjdefull jul" på Artisten! Det var en skitbra teater! Jag skrattade jättemycket. Se den!

Nu åker jag till Tollare och smittar alla andra med den här hemska sjukan. :)

Kommentarer
Postat av: Therese

Oj, vad härligt att du sprudlar av positiv energi! Kul att vi ses snart också :)

Postat av: Liza

Det var så roligt att träffa dig igår! Men det blir alltid lite kort. Längtar tills ni kommer hit, då kan vi trycka lite nya tröjor etc så att vi får pyssla lite. Jag har hittat en jättebra halv-elastisk tråd att trä pärlor på! Du ska få se!!

2006-11-12 @ 17:49:25
URL: http://lizaviktorsson.blogspot.com
Postat av: Sofia

Ja, kul att träffa dig Liza! Och dig Terese!

Åh, men jag kan ju inte komma förrän i januari! Jag vill julpyssla. Du kan väl komma hit och trycka tröjor, snälla? Så gör vi pärlgrejer när jag kommer till dig?

kram!

2006-11-12 @ 20:26:08
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback