Datorskiten.

Jag gjorde provet i IT-stöd (datorbyggarkursen) igår och kunde alla frågor utom en fast jag inte pluggat på alls. Och frågan jag inte kunde var vad porten på en videokamerasladd heter om man inte använder USB. Och det är jag helt övertygad om att jag leva ett gott liv utan att veta.. Så gick jag hem och kände mig väldigt nöjd. Så nöjd att jag på eget intiativ satte igång att plocka isär min egen dator! Jag har tänkt göra det ett tag nu, men det känns som ett sånt stort projekt.. Att bygga ihop två datorer till en bättre. I alla fall gjorde jag det och allt hamnade på rätt plats, till och med alla sladdar. Och den startade! Sen dog den... Fan. Min entusiasm dog. Fast det hade inget med mitt byggande att göra iaf. Fläkten var full med damm. Provade igen, men den ville inte leva. Då fick en viss datortekniker jag känner och hans datanördskompis kolla på den. (Precis vad jag inte ville..) De sa en massa konstiga ord och diskutera i typ en halvtimme och jag försökte hänga med. Sen tröttnade jag och gick och tittade på Desperate housewifes istället. Och va sur för att jag inte fixade datorn helt själv. Datorteknikerna smålog och påminde om att de hållt på att bygga datorer i typ 15 år så det var inget att bli sur över. Men det kändes inte så mycket bättre för det. Men jag tänker inte ge upp. Nästa gång är det jag som ställer diagnosen: operativsystemet är installerat för en annan processor (eller va tusen det va). Varför måste datorer alltid göra så däR+ När man lärt sig en grej så är det något annat det blir fel på.. Jag hade velat skriva att jag sitter och skriver vid min egen ihopbyggda dator som funkar utmärkt tack vare mig! :) Men nu har jag min gamla dator igen.. Tills nytt operativsystem är instalerat...

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Hur mycket dricker du?
http://junitjej.blogg.se/1180515188_hur_mycket_dricker_du.html

Postat av: Liza

Jag är imponerad i alla fall! Jag vet ingenting om hur man bygger datorer..

2007-05-31 @ 11:12:51
URL: http://lizaviktorsson.blogspot.com
Postat av: Sofia

Tack Liza! :)

2007-06-01 @ 10:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback