Förra veckan:

Den här veckan ska bli bra har jag bestämt.. Tyvärr började den inte så bra med promenad i hagelstorm. Jag stannade hemma från skolan för att träffa Åsa på hennes håltimme. Det blev en bra skolkdag med skratt och slappande och god mat.

Förra veckan var allt bara jobbigt. Måndagen var jag hemma med Ivar som var förkyld. Jobbigt eftersom han inte var jättesjuk och snabbt blev rastlös och jag ville plugga. När Robin kom gick jag till biblioteket för att täffa några från skolan och prata om hemprovet i organisation och ledarskap. Det va skönt att komma hemifrån och de va trevliga, men sen efteråt kändes det som om de mest ville "skriva av mig".
På tisdagen var Robin hemma med Ivar. Jag gick till biblioteket för att få lite lugnt och ro med hemprovet. Ivar grät och ville jag skulle vara hemma. Hem och åt lunch innan jag gick till skolan. Ivar grät. Höll på att somna på lektionen och det kändes som om den aldrig tog slut.. Efteråt fikade jag med en av tjejerna i gruppen och pratade lite mer om hemprovet. Sen kom hennes kompis (som inte ens går i skolan) och la sig i och det blev jobbigt.. Jag fick ännu mer känslan av att tjejen från skolan mest ville skriva av mig. Så jag gick hem.
Onsdagen började bra, Ivar va frisk och jag kunde gå till skolan i lugnt och ro. Jag hämtade Ivar och det va vår ute. Vi tog en promenad genom skogen på vägen hem och fikade på några kex jag hittade i väskan. När vi kom hem bestämde vi oss för att laga riktigt god mat. När maten nästan va klar kräktes Ivar i soffan. In med allt i duschen. Ivar grät för att han kräkts på pappas täcke och trodde nog att Robin skulle få sova utan täcke och frysa bara för det.. När Robin kom hem fick han order om att ta av pastan från spisen och torka upp i soffan. Efter duschen ville Ivar lägga sig. Han sa nåt om att han ju inte borstat tänderna än och sen somnade han. Robin gick till tvättstugan och jag åt middag ensam. Jag passade på att skriva lite på hemprovet när Ivar sov. Men sen vaknade han såklart och va pigg vid 22. Robin somnade och jag och Ivar satt uppe i soffan en stund. Tills jag fick lite panik över hemprovet som skulle vara inne på onsdagen. Jag la Ivar i sängen med böcker och gossedjur och sa att jag var tvungen att skriva en superviktig grej. Helt klart det sämsta jag skrivit när jag gått på komvux, men det blev klart i alla fall. Mailade in det 23.45 och sen gick jag och la mig.
Vaknade på torsdagen och va förkyld. Ivar vaknade 7 och gick upp för att släcka lampan. Han tyckte det va för ljust.. (solen lyste in genom fönstret.) Sen ville inte han somna om. Jag hade fixat barnvakt för alla inom barnomsorgen va på fortbildning, men ingen barnvakt vill väl komma när de hör talas om magsjuka. Vi gick ut på promenad för att inte bli allt för rastlösa. Efter det va jag helt slut och låg på soffan hela eftermiddagen. Robin kom och jag gick till min kvällskurs. Hann inte duscha innan.. Jag satt och kände efter hela lektionen om jag inte mådde lite illa ändå och hörde inte alls på om vad det nu var vi pratade om. Gick hem och kände att jag borde jobba undan lite skoluppgifter. Det gick sådär.
På fredag morgon va jag riktigt förkyld och glömde helt bort det där med att barnet ska vara hemma 48 timmar efter att det kräkts. Jag sa inte ens till dagmamman att han kräkts, det kändes som om det va så många dar sen.. vilade mig när Ivar va borta. Hämtade honom tidigt eftersom det va fredag. Låg på soffan hela eftermiddagen och orkade inte göra någonting. Ivar va pigg som en mört och busade och höll på. Det är väldigt tacksamt att retas med mig när jag är sjuk. Robin kom hem och somnade 19.30. Ivar va fortfarande pigg. Fick honom att somna till slut, fast han va sur för att pappa bara snarkade och inte sa godnatt ordentligt. Stannade uppe och njöt av att få vara ifred. Somnade rätt sent och vaknade strax igen av att Ivar kräktes i sängen. Upp igen och duscha och tvätta och hålla på. Mådde jätte illa och va övertygad om att jag också fått magsjuka.. Sov dåligt bara för det.
Ivar vaknade tidigt och va sitt vanliga pigga jag. Robin gick upp. Äntligen sovmorgon. Tog ut Ivar på promenad fast jag kände mig jätte förkyld och han hade kräkts på natten. Inte så smart.. Men jag tänkte att det stackars barnet inte skulle behöva sitta inne när det är helg och ha tråkigt och bli rastlös. Vi blev osams på promenaden eftersom vi båda va så himla trötta. Kom hem och va arga och ledsna. Orkade inte plugga. På eftermiddagen roade vi oss med att damma, jag och Ivar.
Söndagen va stora städdagen. Tvättade och moppade och höll hela dagen. Fast jag inte va frisk än. Och va rätt sur för att bara jag städade...

Så. Nu har jag fått ur mig allt det där jobbiga. Nu vill jag ha en vecka med flyt, roliga grejer och inga prov. Helst ett friskt barn också om det går att ordna. Den här veckans uppdrag är att muta folk förresten! Jag misslyckades totalt med förra veckans uppdrag, att glorifiera terrorismen, så jag satsar hårt på det här med mutningen.

Kommentarer
Postat av: åsa

du, älskade sofia! tack för idag! det var verkligen guld. jag är fortfarande på bra humör ^^ kram!

Postat av: Sofia

Ja,det va bästa skolkdan på länge! :) Guld! Synd bara att det dåliga humöret försvann eftersom jag glömt vad jag skulle trycka på din arga tröja... Jag har bett Liza fråga för hon skulle ringa till dig..

2007-03-19 @ 21:20:52
Postat av: Anonym

hon ringde, men jag minns inte.. ;_;

kan det ha varit: jag är en bitterfitta så akta era ömma tår? det låter inte lika roligt..

2007-03-20 @ 10:21:16
Postat av: Liza

Åhhh.. jag vill verkligen åka ner och hälsa på er. Nu! Jag och mina bokstavsstämplar. Jag behöver nya tryckta strumpor.

2007-03-20 @ 15:39:33
URL: http://lizaviktorsson.blogspot.com
Postat av: Sofia

Ja, vi vill att du ska komma och hälsa på oss NU Liza! Kom och plantera frön och tryck strumpor vetja!

2007-03-26 @ 17:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback