Nu:


Ivar gråter varje morgon och vill inte gå till dagmamma. Hans låtsaskompis Sandra har visst flyttat in och hon ska ha egen säng och egen tandborste osv.. Fint med fantasi men jag lider av sömnbrist. Ivar vill gärna sova på min kudde brevid mig på natten för han är rädd för morran (han ska typ aldrig mer få se på mumin på tv!) och spöken och hajar och allt vad det är. Och hur fan ska jag kunna koncentrera mig på om-funktionen i excel eller folkmordet i Rwanda när bilden av Ivar som panikgråter och slåss för att ta sig loss dagmammas famn och springa tillbaka till mig spelas upp i huvudet hela dagen!

 

Förra veckan stannade jag hemma med Ivar några dagar och sket i att va en sån där mamma som lämnar fast ungen är hysterisk. Sket i att jag har tusen grejer i skolan. Ivar fick följa med på en datorlektion, proppade i honom russin för att han skulle sitta still.. Fast nu har jag lite ont i magen för det är så mycket att göra. Men jag fixar bara inte att lämna honom när det är så här. Vissa dagar drömmer jag om att vara hemmafru och aldrig behöva vara med om sånna där hjärtskärande lämningar!

 

Nu är det dax att lämna in lappen för Ivars ledighet i sommar. Och jag har inte ens sökt sommarjobb än. Mars bara försvann och snart är väl april slut också.. Antagligen kommer jag veta vad jag ska göra i sommar när det är sommar. Men det funkar ju inte riktigt för kommunen med sånna oplanerande föräldrar...

 

Ledsen att jag svarar på mail när det är alldeles för sent och aldrig ringer. Listan är så lång.


köpa solkräm till Ivar
utvecklingssamtal för Ivar
fördjupningsarbete i historia
leta ny lägenhet
arbete i samhällskunskap
två romaner att läsa
organisera 3årskalas
hemprov
titta på dagis i stan
söka sommarjobb
skriva cv först
papper som ska skickas in
arbete i historia som släpar efter
prov på konstiga funktioner i excel
prata med syon
kanske kanske åka till stan och köpa vad det nu va vi behöver
köpa gummistövlar och regnkläder till Ivar
sandaler och nya jeans behöver han också
skriva argumenterande text och någon bokanalys
muntlig redovisning
ånej, en till redovisning
Städa balkongen
köpa födelsedagspresenter till folk som fyller år snart
försöka hinna hålla kontakt med omvärlden

 

just det! laga mat och kanske städa lite också. Och sova. Det kan ju också vara viktigt.

 

Jag har i alla fall prickat av en av den här veckans måsten. Jag har sökt högskolan till hösten.

Kommentarer
Postat av: Andrea

du klarar det! snart kommer jag och tvingar ner dig på jorden och så klarar vi allt som vi ska! Jag lovar! Massa pussar till bästa mamman och tjejen!

2007-04-17 @ 12:39:59
Postat av: åsa

kalasorganisering? hallå! här är jag!

och du, gå på stan? jag kan roa ivar så kan du leta sandaler! det kan bli fint. vi kan äta lunch på gräset på mitt fina hemliga ställe i närheten av nordstan, där är det lugnt och tyst.

vi ses i e.m.!

Postat av: Sofia

åh, era gullon!! :)

2007-04-20 @ 13:06:25
Postat av: anna karin

jag kan ju itne så mycket om att vara mamma men om listor kan jag massor. det är nämligen dom som styr min vardag. så mina två listtips är: gör olika kategorier, kanske en shopping lista, en ivar lista, en jag lista och en framtidslista. och sen ska man akta sig för att göra listor över för lång tid. jag brukar ha en lista för varje dag. då blir det inte så långt och stort. kram

2007-04-21 @ 10:36:10
URL: http://britt.blogg.se
Postat av: Sofia

Tack Anna-Karin! Det är jätte bra tips! Jag ska genast börja med en lista om dagen. Och försöka att inte tänka på morgondagens lista...

2007-04-21 @ 14:51:38
Postat av: Helene

Du är så himla bra!!

2007-04-22 @ 20:20:38
URL: http://helenes.blogg.se
Postat av: Sofia

Tack Helene!!

2007-04-22 @ 23:35:45
Postat av: wagner

Vet inte om man ska säga så här: Men jag skrev och var arg varje morogn jag skulle lämnas till min dagmamma. Min riktiga mamma var ju sååå mycket bättre. Men jag klarade mig rätt bra. Det var en ständig kamp.

2007-05-01 @ 13:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback