slapp helg

Ok. Nu är jag stressad.

Ivar är jätte sjuk, har över 40 graders feber. Jag ligger efter i skolan och har en massa uppgifter jag borde lämna in den här veckan. Sen nästa vecka är det höstlov (eller schemafrivecka som det heter, jag har ju inte lov) och då ska jag skriva fördjupningsarbete i samhällskunskap. Och jag kan ju inte vara stressad över att Ivar är sjuk så nu måste jag få gnälla av mig lite här istället...

Jag har världens tråkigste uppgift tills imorgon om organisationsteorier som några gubbar skrev för hundra år sen. Jag kan inte motivera mig till att göra det. Det är såå trist. De har skrivit ihop långa teorier om sånna grejer som att det ska finnas regler på en arbetsplats och att om arbetarna får raster så mår de bättre och presterar bättre. Jag kan inte tänka mig att jag nånsin får änvändning av det.. Det var säkert intressant och nytt för hundra år sen men det gör ju inte att jag vill läsa om det...

Imorse gick jag upp och dammsög och duschade innan frukost. Jag tror aldrig jag har städat innan frukost förut. Men redan förra söndagen behövde vi dammsuga och jag tänker inte vänta en vecka till. Robin försökte stoppa mig för han vet hur ilsken jag är före frukost och att om det bara ligger en duplobit framme när jag ska damsuga så skulle jag bli arg. Och Robin blir lidande... Men inget kunde stoppa mig imorse. Jag sitter ju mest hemma och pluggar nu för jag har kommit på hur skönt det är att sitta själv och skriva och lyssna på radion när Ivar och Robin är borta. Men om det är stökigt får jag ingen ro. Jag har bakat bröd och städat skrivbordet i helgen också. Och träffat Marlene, sett två filmer, handlat mat till veckan och slappat lite i soffan och ätit pizza. Vi har verkligen haft helg och knappt gått utanför dörren. Mest för att Ivar är sjuk. Men jag tror att vi behövde det alla tre. Nu behöver jag lite sömn också.

Jag har ju i alla fall läst de där organisationsteorierna. Nu måste jag bara skriva lite om den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback