Mitt oglamorösa liv!

Imorse vaknade jag av att Ivar ramlade ur spjälsängen. Eller ramlade, han klättrade väl ur. Han brukar hänga sig ut för att se om jag är vaken, och idag sa det bonk och han låg pladask på golvet. Nu har han en stor röd bula i pannan.  Han snyftade förvånat "Mamma, jag slog mig" när han låg där.. Jag förstår inte riktigt hur han slog sig i pannan för han landade på rygg... Han kanske gjorde värsta volten som jag missade.. Men jag har för mig Åsa gjorde en liknade grej när hon var liten och fick en bula i pannan?..

Igår ringde det en kille från skyddat nummer, det lät som om han pratade typ göteborgsdialekt.. Jag svarade och han frågade om Robin var hemma. Det var en ny röst för mig så jag blev så nyfiken så jag var tvungen att fråga vem det var. Då la han på! Lite skumt! Nu undrar jag ju skitmycket vem det är! Någon som har någon idé?

Dagmammorna har studiedag eller nåt idag så Ivar är hemma. Jag har ju schemafrivecka (inte höstlov) så jag är ju ändå hemma.. Imorgon ska jag sätta igång med pluggandet på riktigt. Veckan efter lovet ska mitt fördjupningsarbete i samhällskunskap vara klart egentligen.. Men som det ser ut nu behöver jag lite mer tid.. Jag ska skriva om något som handlar om intrenationella relationer eller/och mänskliga rättigheter och för en gång skull har jag inga idéer. Någon som har något tips på något intressant?

Jag har unnat mig ledigt i helgen. Var på ikea hela lördagen med Emma och igår slappade vi mest här hemma. Robin är förkyld så jag ringde till Björn och bad honom komma och leka en stund med Ivar i lördags. Bara för att jag skulle till Ikea! Jag kände mig skitlarvig, men det kändes nästan livsnödvändigt att jag fick komma hemmaifrån just den dagen. Jag som inte tycker om att be om hjälp ens när det gäller allvarligare grejer än att åka till ikea...

Idag ska jag få följa med Björn och Josephine (och deras bil) till coop forum och storhandla. Jag älskar storhandling! :) De senaste veckorna har mitt liv känts som en småbarnsförälders liv mer än vanligt. Jag och Robin har somnat i varsin ände av soffan framför någon film en lördagkväll. I fredags lagade jag mat i flera timmar för att överraska Robin med nåt gott och han somnade direkt han kom hem från skolan (han är ju förkyld) och jag fick äta själv med en unge som skrek och grät genom hela middagen för att han inte fick mer majs förrän han ätit upp pastan. När vi skulle ut på söndagspromenad igår fick Ivar för sig att han inte orkade gå och jag fick släpa hem en gråtande sprattlande unge. osv.. Så himla oglamoröst! :) I vanliga fall brukar jag vara nöjd med mina fredagkvällar (och lördagkvällar) på soffan.. (Jag vet, jag skulle kunna släppa på mina förväntningar över fredagsmiddagar och söndagspromenader...) Jag kanske bara behöver komma bort och göra något skoj.. Jag har ju tänkt att jag ska bli en sån där mamma som åker på weekendresor med väninnor! :) Kanske är dax att börja med det nu. Vem vill åka med till New York? I alla fall. En storhandling på coop är skoj i mitt oglamorösa liv! Herre gud va patetiskt!
Tur att Martina Haag också har ett sånt oglamoröst småbarnliv...

Kommentarer
Postat av: emil

du borde läsa boken "kan innehålla nötter". en helt fantastisk bok om att vara förälder. jag skrattade så jag grät när jag läste den - och då ha rjag inte ens barn.

Postat av: åsa

jodå, jag har också fått en kalle ankabula! det var när jag var hemma hos mormor i typ ivars ålder, och satt i en hög, vinglig barnstol.. den ramlade bakåt med mig i, jag slog i bakhuvudet - och fick bulan i pannan!

ska vi hitta på nåt kul då? det behöver inte vara så avancerat. vi kan åka till stockholm och ösa i magnus nya flatakollektiv, kanske? eller räda i linköping och spreja på playboykaniner? vi får höras om det där. pusspuss!

2006-10-31 @ 12:08:46
URL: http://asakarin.blogg.se
Postat av: ebba

Tjena sofia!
jag förespråkar för pyssel. Pyssel is tha shit. Själv vill jag julpyssla i början av december. how about it?

Sen kan jag glädja dig med att mitt liv är minst lika oglammoröst. så hejja oss. tycker jag. det är bara att hänga i. Jag är fullt övertygad om att flärden kommer komma med postorder innom kort!

kram

2006-10-31 @ 22:45:08
URL: http://ebbaljungmark.blogg.se
Postat av: Sofia

Tack för tipset Emil! Jag har skrivit upp boken på min bokönskelista

2006-11-02 @ 09:43:07
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag ska fråga min läkarfaster hur det funkar med bular i pannan när man slagit i bakhuvudet...

Ja, vi måste ju inte åka till New York.. Fast det vore ju skoj. Men Stockholm går också bra. :)

2006-11-02 @ 09:46:30
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja! julpyssel låter toppen!

Och jag tror att jag ska önska mig flärd på postorder i julklapp... Det var en bra idé.

2006-11-02 @ 09:47:29
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback