förkylning och film här hemma..

Det har varit en intensiv vecka. Jag har skrivit och skrivit och skrivit på mitt arbete i samhällskunskap. Var och tittade på Cats på Operan med Emma, unnade mig lite spontan shopping, hade möte om julkursen och har till och med hunnit koppla av i soffan framför topmodell. Och blev klar med arbetet i samhällskunskap typ kl. 15 igår och redovisade det muntligt kl 16. Så nu har jag löst världens fattigdom! Känns himla bra. Och allt det här fast Ivar blev sjuk i onsdags och jag inte sovit de två senaste nätterna. Jag är så duktig. Och det bästa är att jag inte varit särskilt stressad den här veckan. Och det brukar jag ju alltid bli när det är många saker jag ska fixa samtidigt. När jag kom hem från skolan igår kväll kunde jag koppla av och kolla på film med Robin för att jag varit så duktig. Jag somnade till och med i soffan framför ett startrek istället för att vara duktig och lägga mig i tid....

Ivar är världens ynkligaste när han är sjuk. Han säger nästan bara "snyt mig!" och "bädda om mig!" och "jag vill sova!", med sin ynkligaste röst såklart. Och "KRAMA MIG!" också såklart. Det är ju rätt jobbigt att springa som en betjänt dag och natt, men ändå mysigt att få rå om honom. Han har ju blivit så stor på sista tiden..

Den här veckan har jag blivit kallad för tant. Jag tror det är första gången. En gubbe bad Robin hälsa till sin tant... Herre gud.

Nu ska jag och Ivar se på film. Det brukar vi göra när Ivar är sjuk eller trött. Han tycker det är jätte kul att se sig själv på film. Speciellt när han gör roliga saker, då skrattar han hur mycket som helst..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Han får ta och krya på sig!

Postat av: emil

annakarin har rätt, en del bloggar älskar man bara. :)

den här hamnade på en gång som bokmärke. hoppas vi ses snart!

2006-10-22 @ 16:30:26
URL: http://www.larsemil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback