Den jobbiga högen med papper är fixad!

Sånt som jag brukar samla på hög har jag fixat i helgen. Känns himla skönt.
Jag fyllde i ny ansökan om bostadsbidrag. Och upptäckte att att eftersom jag fyller 25 nästa år för jag mycket mer i bidrag från CSN och det är det som är min inkomst på bostadbidragsansökan.. Högre inkomst, mindre bostadsbidrag. Men jag hoppas att vi inte får sänkt bostadsbidrag för det...
Så fyllde jag i inkomstpapper om barnomsorgen. Och upptäckte att den legat på skrivbordet sen i oktober och att om man inte skickat in lappen innan den 10e november så får man betala den högsta avgiften! Hjälp. Jag har skrivit en snäll liten lapp att vi glömt och så... Hoppas vi inte får en fetingräkning nu.
Jaja, det är bara pengar i alla fall.

Ringde och bokade ny tid på BVC för 2,5års kontroll. Och när jag ändå höll på att ringa sånna tanter passade jag på att ringa om en annan grej med Ivar. Så fick jag vara arg mamma. :) Ivar har ett litet medfött hål i hjärtat (inte alls så farligt som det låter) och det ska kollas regelbundet för att se så att det växer ihop. Han skulle på kontroll vid 1,5 år men då hade vi ju flyttat och tillhör ett nytt sjukhus och så där.. Vi fick ett brev för ett år sen att de skickat en remiss till vårt nya sjukhus och vi har fortfarande inte fått någon tid! Helt sjukt! Och på hjärtavdelningen på Drottning Silvias sjukhus har de någon konstig kontakttid som jag nästan aldrig hinner ringa på, och ofta är det upptaget då ändå. Men idag fick jag äntligen tag på dem! Ivar stod visst på en väntelista! Så då blev jag lite arg.. Det är ju hans hjärta det handlar om! Han har ju väntat ett år. De hade ju i alla fall kunnat skicka ett brev att han står på någon lista. Men nu när jag ringde var det såklart inga problem att få en tid. En tid på kvällsmottagningen ju för sig.. Jag hoppas det är så att väldigt sjuka barn har fått tid istället för Ivar så att inte alla får stå på väntalistan. Kändes ju nästan pinsamt att säga att vi väntat ett år på att de ska höra av sig, lät som om tanten som svarade tyckte det var lite pinsamt också..

Nu kan jag koppla bort det där som jag väntat med så länge. Nu ska jag bara plugga till veckans prov och redovisning.

Kommentarer
Postat av: åsa

sofia, angående det där blogginlägget du skrev när vi kom fram till att vi borde åka nånstans, långt bort! vi måste åka till usa, och här är anledningen: http://www.forever21.com

typ H&M. går inte att beställa någonting hit. ;_;

Postat av: Sofia

Oj. Ja, visst. Vi måste åka till USA nu.
Kanske Robins pappa kan handla kläder till oss tills nästa gång han kommer till Sverige! :)

2006-11-21 @ 19:00:51
Postat av: Sofia

Herre gud! Det finns ju hur många toppar som helst. Man kan ha en hel garderob med bara sånna toppar. :)

2006-11-21 @ 19:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback