Frågvis som en 4-åring!

Igår läste jag om 4-åringar i Stora barnaboken. Jag kommer ju ha en 4-åring här hemma om några månader... Jag inbillar mig att just 4 år är en fantastisk ålder. Enligt Anna Whalgren lär man sig samtala, är äventyrslysten, kan rymma och är frågvis vetgirig och intresserad som 4-åring. Nu får man belöningen för att man klarat trotsåldern! :) Det är nu jag kommer få höra sånt som vad solen är och vad som händer när man dör.
När jag hämtat Ivar hos dagmamman idag gick för att handla. Ivar var ovanligt pratsam och ställde frågor till alla vi mötte. Frågade ut en tjej på blomaffären hur långa alla olika blompinnarna var, hur man slår in krukor i papper och om man köpte olika slags blommor i de olika kassorna. I mataffären fortsatte frågorna. Ivar undersökte en sån där grej man lägger mynt i...
Ivar: Vad är det här för nåt?
Sofia: Det kommer ut pengar ur den..
Ivar: Hallå!! Kan vi få lite pengar ur den här!
Killen i kassan: Öhm?...

Kommentarer
Postat av: Lage Rahm

Söt!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback