Städning

Andrea var här förra veckan och lekte hemmafru. Det var semester för mig.

Ivar när han kom in i köket en morgon: "Oooooj! Någon har STÄDAT här!!"
Ivar när han kom in köket en stund senare och frukosten var framdukad: "VAD HAR HÄNT HÄR!?"

Det säger väl allt om hur högt jag prioriterar städning just nu, och hur mycket tid jag har till det.. :) Det krävs minst tre vuxna om man ska jobba/plugga, ha barn och ett välfungerande hem.

Nu har Andrea åkt hem och disken bara växer i köket. Men det skiter jag i.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Min disk är inte lika rolig som er.. Nu står det lite odiskat i diskhon.. Pust. Nu har jag skrivit matteprov och ska strax göra mig en sojamjölkssmoothie/milkshake och belöna mig med.. Det ska jag bjuda dig på när ni kommer hit! Puss kram!

2007-05-02 @ 21:41:22
Postat av: Kamilla

Åh, vad gulligt. Jag skulle lätt kunna komma och städa hos er om jag bodde närmare, det är MYCKET roligare att städa hos 1. andra, och 2. folk som har det riktigt stökigt. Om ni nu har det riktigt stökigt. ;)

2007-05-02 @ 21:56:33
Postat av: Sofia

Jag står i evig diskskuld till dig Andrea (och till några till)! Jag kommer över i sommar och fixar det. Kram!

2007-05-03 @ 14:57:52
Postat av: Sofia

Kamilla! Säg till om du flyttar närmare! :) Jo, vi har det rätt stökigt nu faktiskt... Vi skulle behöva en självgående dammsugare har jag kommit fram till.

2007-05-03 @ 15:00:04
Postat av: Robert

Det är 10 ggr roligare att städa hos andra. Om jag hade ledigt skulle jag kunna komma och städa och baka bullar, sånt gillar jag!

Postat av: Kamilla

Det ska jag göra... De där självgående dammsugarna, är de egentligen så bra? Jag fattar inte hur de fungerar. De borde ju rimligtvis missa en del.

2007-05-04 @ 22:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback