Pottan och det..

Idag är jag trött. Dödstrött. Jag ska lägga mig på soffan och glo på Topmodell och sen ska jag bara sova.
Förra veckan trodde jag att trotsåldern skulle ta livet av mig! Den här veckan går det lite bättre. Det funkar liksom inte att va trött när man har ett trotsigt barn. Då blir det bara värre. Ivar bara retar mer och trotsar mer när han märker att jag inte orkar. Och till slut blir jag arg. Och man får ju inte bli arg! Då blir det värre än värst!
Den här veckan har vi en svacka i potträningen istället.. Jag tror potträning är bland det tråkigaste jag upplevt hittills i mitt föräldraskap. Men jag går in hårt för att inte visa det för Ivar. Det är svårt det där. För man får ju inte verka för glad eller entusiastisk för då fattar han att det är viktigt för mig att han går på potten. Och om han fattar att det är viktigt så vet han att det kan utnyttjas och trotsas.
Om någon har några pottips så tar jag tacksamt emot dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback