lite av varje...

För en vecka sen hade jag inte köpt kalsonger i hela mitt liv. Nu har jag köpt typ 25 stycken (till Ivar). Och fler behövs det så här i potträningens tider. Jag har även köpt 7 eller 8 nya byxor, men jag måste ändå tvätta hela tiden tycker jag.

Min gullmamma skickade en låda med gelehjärtan och 200 kr att göra något roligt för. Hon vet precis vad jag behöver! :)

Idag har jag varit i stan med Ivar. Vi gick genom nordstan. Jag trodde jag skulle tappa bort honom hela tiden. Hur gör folk med barn i stan egentligen? Ivar blir helt uppstressad av alla människor och typ bara springer runt och då är det hög risk för överkörning, borttappning och sånt. Jag brukar försöka undvika det, men ibland måste han ju följa med och prova skor och sånt. Kanske måste skaffa koppel till honom.. Ja ja. Det här är nog helt ointressant...

Ivar har lärt sig säga R. Helt perfekt R. Så nu säger han till Melker (2år):
"Nej! Jag heter inte Ivaj! Jag heter IVARRR!"
Så kaxigt. Sen säger han till Elvira också. Hon säger bara "Gagaga" till allt...

Jag sitter bara här och skriver för att slippa plugga på en fredagkväll. Det tar så emot på fredagkvällar. Så funderar jag på vad jag ska göra på min lediga dag imorgon. Jag har två historiaarbeten, ett hemprov, några svenskauppgifter och en roman att läsa. Men jag fick ett erbjudande om loppis imorgon och det känns mer lockande.. Får se vad det blir. Ska sova på saken.

Kommentarer
Postat av: Jen

Min pappa hade koppel på mig, inte strypkoppel då utan en sele (typ som en del barn har i sittvagn). Jag tänker skylla på att det är för att han är reumatiker (och därför inte kunde springa efter om jag var på väg ut bland bilarna och sånt) och inte alls för att jag var ett ovanligt livligt barn.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback