Sportlov...

Jag har hört att det är sportlov den här veckan.. Det var nåt som inte stämde när jag och Ivar gick till dagmamman måndag morgon. Det var helt folktomt. Helt dött utanför dagiset och utanför skolan och på konsum till och med. Och på biblioteket satt fem bibliotikarier och snackade och så jag som irrade runt efter Shakespeare (som jag gissade är det mest lättlästa och kortaste bland litteraturen innan 1800...) Kan hela Mölnlycke ha åkt till fjällen samtidigt? Det är ju sjukt. Någon enstaka pensionär kan man se på gatan om man har tur. Det bevisar ju att det mest bor barnfamiljer här...

Det är bara jag som inte har lov. Som vanligt: mina lärare har lov och ger oss stackars elever extra mycket och extra stora uppgifter eftersom vi inte har några lektioner den här veckan. Jag har inte mindre än 8 uppgifter/redovisningar till nästa vecka. Det är fan inte mänskligt! Jag rekommenderar inte komvux till någon som vill ha ett liv. Jag har tur eftersom inte Ivar har fattat att alla andra har sportlov den här veckan. De flesta av mina tanter i skolan har ju barn som går i skolan och som roas och motioneras den här veckan.

Jag började veckan riktigt bra när det gäller pluggandet. måndag tisdag och onsdag var jag helt inne i antiken. Och skrev massor. (Så nästan ett arbete av åtta är fixat...) Jag följer ju serien Rome med stort intresse och det har gjort att det känns riktigt intressant att läsa om antiken. Jag tycker annars inte det är så skoj med sånt som hänt så himla långt tillbaka... Nu ser jag scener ur Rome framför mig när jag läser och liksom bockar av sånt som stämmer i serien med det som verkligen hände. Det mesta stämmer. Men de har gjort kvinnorna mycket mer moderna och med mer makt. Annars skulle inte serien vara lika bra heller.

Det går rätt segt i skolan annars.. Har inte hittat den där motivationen än. Jag är riktigt trött på komvux och drömmer om utbildningar jag skulle kunna gå till hösten. Jag har långt ifrån bestämt mig.. Jag berättar sen när (om) jag kommer in på något!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag har precis sett första säsongen Rome. Den är verligen välgjord, men jag har lite svårt för alla brutala scener. När det är dags för dödande och våldtäkt brukar jag titta på Elias istället. Men som gammal latinare är det jättekul att se alla detaljer de har fått till.

Postat av: Sofia

Ja, jag har också svårt för det. Och i andra säsongen blir det ännu värre tycker jag. Förra veckan såg jag ett avsnitt där man fick se en kille bli torterad! Det blev alldeles för mycket för mig.

2007-02-18 @ 11:11:50
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback