Jul jul jul!

Jag har hört att "riktiga mammor" alltid blir förkylda på juldagen. För under hela december är det ju så mycket som ska göras att en mamma inte har tid att vara sjuk. Och sen gäller det ju att hålla sig uppe under själva julhelgen såklart. För barnens skull! Och vem skulle laga julmaten om mamman i familjen är sjuk? Nej, juldagen får det bli.

Jag blev lite orolig för mig själv nu innan jul.. Att jag höll på att bli en sån där mamma. (Det är nog inte bra för mig att bo i Mölnlycke egentligen...) Jag drömde om kristyr en natt förra veckan. Att jag glömt att ha kristyr på trädet som ju skulle stå utanför pepparkakshuset.. Frågade mig i drömmen om jag skulle orka göra ny kristyr och när jag i så fall skulle hinna det. Helt sjukt! Jag struntade i trädet, Ivar fick äta upp det.. Och nu har jag blivit förkyld! Dagen innan julafton! Kors! Det måste väl betyda att jag är rätt normal ändå va? :)

Nu är jag och Ivar i Ludvika för att fira jul. Det var fyra år sen sist jag var hemma vid jul. Än så länge känns det lugnt.

Idag sa Ivar att han önskade sig en till Ivar av tomten. Någon att leka med, ett syskon. Jag sa att tomten inte fixar sånt... :)

Jag har lovat Ivar att vi ska åka skidor om han slutar suga på tummen.. (Ännu ett försök att få honom att sluta..) Men nu är det så lite snö här. Vi som längtat efter pulkaåkning och snögubbar! Ja, Ivar är glad ändå. Varje gång vi går ut säger han "Åååååh, va mycket snöööö!" och min pappa frågar mig vad det blivit för storstadsbarn av honom!

Kommentarer
Postat av: Helene

Hoppas det blir en bra jul för er. God jul!

2007-12-24 @ 09:18:20
Postat av: a pro

du suger för det finns bara en som kollar på din blogg och du är konstig du vet ju inte ens hur man gör en snygg blogg

2014-04-26 @ 19:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback