Blå snittslar syns bäst i skogen! ;)

I ommöbleringen och städningen i lördags gjorde vi om vårt fula och tråkiga soffbord till ett lekbord! Vi satte fast en legoplatta och målade på svart tavelfärg så man kan rita på det! Vi målade runda plattor och så blev det en spis. Sen ritade vi parkeringsplatser. Vi är sånna kreativa föräldrar! Men nu behöver vi ett nytt soffbord... Ett snyggt.

Jag försökte blogga med Ivar i knät igår kväll när Robin var på UNF-möte.. Jag råkade lägga upp fel bild och när jag skulle slänga den, slängde jag min omröstning om projektarbetet! :( typiskt. Men jag kommer ihåg att 3,5/5 röstade på broschyren... Så det får väl bli en broschyr då.

Hittills har jag inte lärt mig något nytt i skolan den här terminen. Och jag känner mig väldigt oinspirerad att sätta igång och plugga på kvällarna. Igår på pedagogiskt ledarskap lärde jag mig att snittsla! Vilket skämt! Så om jag någonsin i mitt liv kommer snittsla en tipspromenad så vet jag precis vad jag ska tänka på. Att inte släppa iväg barn ensamma in i skogen, att inte snittsla med gröna band i skogen och att sätta snittslarna i ögonhöjd! :)

Och den där dryga killen på pedagogiskt ledarskap stör jag mig på mer och mer! Igår berättade han att han jobbat som militär-nånting.. Det förklarar ju varför han beter sig som en ofiicer eller nåt över alla tanterna. Och jag blir så irriterad på tanterna för att de bara sitter där och låter honom snacka hela lektionen. De verkar tycka det är helt ok att han tar all plats. Igår hade jag bestämt för att han inte skulle få snacka om sig själv hela lektionen. Jag hamnade i samma grupp som honom såklart och då var jag tvungen att faktiskt avbryta honom för att få säga vad jag tycker. Han sa typ "jaha" och fortsatte prata om sig själv. Hur fan tänker man när ingen annan får en syl i vädret för att man själv snackar i ett? Bryr han sig inte om vad någon annan tycker? Han älskar sig själv och sin röst så jävla mycket så jag blir illamående. Förra veckan kände jag mig värdelös för att jag satt tyst på alla lektioner med honom... Han kommer ta mitt MVG ifrån mig.

Igår grät Ivar hela morgonen. Det var nästan omöjligt att få iväg honom till extradagmamman. Och våran dagmamma är sjukskriven hela den här veckan och nästa. Så igår ringde en annan dagmamma och sa att extradagmamman också blivit sjuk och ska vara hemma resten av den här veckan! Det känns som om någon jävlas med mig. Jag har redan kommit efter i skolan och nu kommer det bli svårt att få något gjort den här veckan. Ivar får vara hemma med Robin. Jag tror gråten kommer bli ännu värre annars. Jag känner verkligen inte för att lämna honom till någon han aldrig varit hos förut, även om han känner igen henne och barnen..

I natt drömde jag mardrömmar om min svenskalärare.. Jag mailade henne och frågade hur man skriver uppsats. Skriva uppsats är uppgiften. Det är så himla luddigt så jag vet inte hur eller vad jag ska skriva. Hon skrev tillbaka att jag inte skulle ta uppgiften på så stort allvar och att vi bara tränar oss på att skriva! Jag drömde om min superstora studieskuld jag kommer ha innan jag ens börjat på högskola/universitet och att jag lånar pengar för att träna mig på att skriva! Jag tror jag sa till läraren i drömmen att jag minsann lånade pengar för att få mina MVGn.. :) Jag är bara lite skolstressad....


Kommentarer
Postat av: Robert

Bra att du avbryter! Ligg i och fortsätt ta plats, han borde ju fatta! Eller så kanske det är så att någon (du?) måste säga åt honom att han faktiskt tar ALL plats på lektionerna, och det är ju inte särskilt schysst. Vad gör läraren?

2006-09-05 @ 15:26:47
Postat av: Sofia

Läraren är ju också tant... Hon nickar bara när han sätter igång att snacka.

Mm, jag måste kanske säga åt honom...

2006-09-05 @ 18:58:29
Postat av: åsa

idag har jag smådissat alfahannar på en lektion! bara genom att inte fnittra åt deras töntiga skämt gör faktiskt lite skillnad. men jag håller på roberts linje. fråga honom om han tycker att det är rätt att en person tar upp 80% av tiden i en grupp. sen kan du informera honom om att han gör så. hahaha. jag ska också skriva uppsats. en varje månad! efter käcka ämnen som KG har kommit på. det är bajssvårt. jag har sån jävulsk prestatinsångest. hjälpas åt? puss!

Postat av: Liza

Jag har i hemuppgift att skissa av en soffa. Jag är kass på perspektivritning och allt blir bara kladdigt. Varför är allt så himla jobbigt alltid?

2006-09-06 @ 08:54:40
URL: http://lizaviktorsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback