Veckans nyhet: rondellhunden Max kidnappad av mystisk man!

Det är alltid lika spännande när Härryda Posten dimper ner i brevlådan på onsdagar!
Så vad har hänt i kommunen den senaste veckan? Jo. Gunnel från Gröna rum har varit här och föreläst. Det är väldigt mycket vatten i åar och sjöar just nu. Pixbo vann nån match men det orkade jag inte läsa om, sport liksom...
På framsidan av tidningen står det "Rondellhund stulen av mystisk man". Veckans nyhet! :) Inne i tidningen kan man läsa en intervju med ett ögonvittne! "Med ett raskt grepp lyfte han upp rondellhunden och stegade tillbaka till bilen. Rondellhunden bortförd. En folkrörelse i Sverige fick ett brått slut i Landvetter." säger vittnet Ulf.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Viste du att det där med rondellhundarna började i Linköping? Ett gäng konstnärer fick designa några rondeller och en gjorde en rondell med en hund i. Som fick benen avsågade tror jag och togs bort. En pappa jag känner gjorde ett hundben och la dit i rondellen istället och så ställde någon annan dit en hund. Sen började det dyka upp hundar lite varstans i linköping och sen i resten av sverige! Det tycker jag är rätt skoj! det har tydligen debatterats ganska livligt på kultursidorna i div. tidningar om att det är ett nytt kulturfenomen! Skoj!

2006-11-29 @ 19:23:17
Postat av: Gunilla H

Bra!

Postat av: Andrea

Haha! =) Idag läste jag om en rondellshundstävling! =) Det du! De hade olika klasse och allt.. =) TYp profilhund, helkroppshund... Galet. Det roliga är ju hur mycket plats det får i tidningen! En hel sida. Vad roligt att det inte står bara allvarliga saker. =)

2006-11-30 @ 20:50:53
URL: http://andreamaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback