usch, nu är vintern här..

Idag känns livet lite mindre oglamoröst. Långt ifrån nån glamor men helt ok ändå.

Jag har en ny fin mobil. Det är min nya älskling. Jag har tänkt skaffa en mp3spelare ett tag nu, och nu har jag det i mobilen. Är ju himla smart. Tanken är att jag ska utnyttja mina promenader till och från dagmamman ännu effektivare och lyssna på ljudböcker. Så smart!

Ivar var så glad över snön imorse! Det var så fint. Han har frågat om vintern kommit i flera veckor nu och varje gång har jag svarat att det bara är höst än.. Men nu! Ivar skrapade ihop en hög med snö som han tog med i vagnen. Hela vägen till dagmamman höll han hårt i snön och så la han den i hög på trappan så att han skulle veta var den var när han kom ut för att leka sen. Egentligen ville han inte alls skiljas från snön utan ta med den in men jag lyckades övertala honom om att det var en dålig idé.. Jag hatar snö, men det är ju svårt att inte bli glad när Ivar blir så lycklig över lite snö.

Jag har lite svårt att ta den här grejen med att jag inte har lov på allvar. Jag unnar mig lov i alla fall. Det är jag värd! Så kommer jag väl få plugga hela jullovet men det får jag bli stressad över då..

Igår hade vi storpysselkväll jag och Emma och Ivar. Vi tryckte Ivars fotavtryck på kläder och papper till julklappar till mormor och morfar, så gjorde vi lövtavlor och till sist tryckte vi löv med textilfärg på ett stort tyg som ska bli ett höstlövspåslakan till Emma. Jag gjorde en höstlovs/höstlövströja också! Den blev himla fin. Ivar tröttnade efter fotavtrycken, men jag tänker skicka en höstlövstavla till mormor från Ivar ändå.. Det är så fint när tanter blir glada över några löv bara för att det är ett barn som gjort det...
Marlene påminde mig om att jag alltid pysslade förut.. Nu blir det på sin höjd ett pärlarmband. Det är dax att ändra på det. En hobby kommer pigga upp mig! Speciellt nu när snön har kommit och jag vill gå ide..

Ikväll ska jag på teater igen. Teatern förra veckan var skittrist! Du missade inget Åsa! Min lärare halvsov genom hela föreställningen, så seg var den. Och de rökte cigarr och det nästan kräks jag av.. Så det drog när hela teaterupplevelsen rätt mycket. Ikväll i alla fall ska jag kolla på de som läser teater på universitetet. Det stod i annonsen att tvåorna behövde öva inför publik. Det tror jag blir mycket roligare än Körsbärstrådgården... Förra året var jag och kollade på slutproduktionen på universitetet och det var superbra! Och det är gratis när de behöver publik! :) (Slutproduktionen kostar typ 40kr..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback