Bebisar!

Bebisar!

Tänk att så här liten har Ivar varit. :)

Jag och Ivar har tittat på bilder på honom som bebis. Han har blivit väldigt intresserad av bebisar på sista tiden.. Det är väldigt mycket bebisar överallt just nu tycker jag. Och varje gång Ivar ser en säger han "Mamma jag vill ha en sån!" och dyker ner i vagnen om jag inte stoppar honom!

Ivars kompis Viktor ska få en bebis. Han säger att hans mamma har en bebis i magen till honom. Och det verkar som om han övergivit bilarna för att leka mer med dockor. Det är gullig, han övar sig liksom. Så nu tycker Ivar att han också behöver en bebis att bolla runt med...

Jag visade Ivar Lisa Skiöld bebis på bild och då sa han till och med "Mamma kan vi köpa en sån till mig? Jag vill ha en sån!"

Alla frågar hela tiden om/när vi ska ha fler barn.. Det börjar bli lite störigt faktiskt. Så här är det: Robin ska bara ha ett barn så han är nöjd. Jag vill ha fler barn när jag är typ 30 år. Men då måste jag ju först hitta någon att skaffa dem barnen med... Nu vet ni. Så fråga inte förrän om typ 5 år igen! Tack.

En del verkar tycka att när man väl börjat skaffa barn så ska man fortsätta. En del tanter tycker till och med att de kan lägga lite skuld på mig för att jag låter Ivar växa upp utan syskon! Och en del andra tanter tycker inte det är ett argument att Robin inte vill ha fler barn, på dem låter det som om alla tjejer fuskar med p-pillren och sånt. Annars blir det inga barn enligt dem... Suck.

Jag antar att jag blir lite upprörd över att det inte är privat att skaffa barn. Alla möjliga människor jag knappt känner vill lägga sig i det. Samma sak när jag var gravid. Att folk hade saker att säga om att vi skulle behålla barnet fast de inte hade något med det att göra.

Jag och Robin är överrens om att vi är såå nöjda med Ivar och att vi inte vill ha fler barn. Om vi skulle ändra oss så lovar jag att återkomma i den här frågan! :)
Och jag har önskat en docka till Ivar i julklapp så att han också blir nöjd! :) En negerdocka såklart, för att jag är så PK!

Kommentarer
Postat av: carbuncle

"en negerdocka för jag är så PK"? =)

Postat av: Wagner

Precis! "negerdocka" är ju ett oerhört roligt och icke-PK-ord.

2006-11-16 @ 08:23:14
URL: http://wagner.blogg.se
Postat av: Sofia

Kanske blev lite tokigt skrivet.. Jag menar ju att eftersom jag är så PK så önskar jag Ivar en mörkhyad docka och inte en vanlig vit. :) Så att han får lära sig att alla ser olika ut bla bla bla.. "Negerdocka" är kanske inte så PK... Jag är väl inte det då.

2006-11-16 @ 11:21:08
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se/
Postat av: Björn

Nu kanske man ska komma ihåg att Erik är über PK... jag tycker negerdocka är otroligt PK eftersom du då vågar visa att du är så fördomsfri så att du kan slänga in ordet neger utan att lägga någon attityd i det och framför allt så kommer ingen som känner dig att tro att du menade något illa. Hur PK är inte det? ;-)

2006-11-16 @ 23:04:47
Postat av: Robert

Haha, jag tänkte in ens på att det stod "negerdocka"! Tyder det på att jag är väldigt fördomsfri eller väldigt fördomsfull? =P

2006-11-17 @ 10:10:32
URL: http://damberg.blogg.se
Postat av: Sofia

Jo, sån är ju Erik. :)
Tack Björn! Jag tycker nog att neger är rätt PK att säga om man säger det på rätt sätt. Och det vet du ju att jag gör.

Jag har förresten väntat på att du ska visa dig.. Robin sa för flera månader sen att du läser min blogg men du har inte sagt något till mig. :)

2006-11-17 @ 14:09:31
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fördomsfri, enligt mig Robert!
Och så är det väl lite hiphop att säga neger så du kanske är van vid det? ;)

2006-11-17 @ 14:11:49
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Häromdagen berättade en ny kompis till mig (hon är typ 38 år) att varken hon eller hennes man egentligen velat ha barn. Nu har de två sötingar.
Men hon uttryckte det ungefär så här "ja, det är ju lättare att skaffa barn så man har det gjort än att hela tiden få föklara sig för att man inte vill skaffa barn". Det tyckte jag var tragiskt. Det är så mycket press på en massa saker. Inte minst om barn. Huh.

2006-11-19 @ 14:54:30
Postat av: Lisa

Jo, han är ju rätt söt min Elias :)

Sen är det ju också så att man inte skaffar barn. Man får dem, om man har tur. Det är ingen självklarhet. Så jag tycker nog man ska vara väldigt försiktig med att fråga om folk vill ha barn överhuvudtaget, det är verkligen en rätt intim fråga.

För övrigt hade min killkompis en negerpojkdocka när vi var små. Tacka vet jag 70-talet!

2006-12-11 @ 20:25:40
URL: http://lisaskiold.blogg.se
Postat av: Lisa

Jo, han är ju rätt söt min Elias :)

Sen är det ju också så att man inte skaffar barn. Man får dem, om man har tur. Det är ingen självklarhet. Så jag tycker nog man ska vara väldigt försiktig med att fråga om folk vill ha barn överhuvudtaget, det är verkligen en rätt intim fråga.

För övrigt hade min killkompis en negerpojkdocka när vi var små. Tacka vet jag 70-talet!

2006-12-11 @ 20:31:24
URL: http://lisaskiold.blogg.se
Postat av: Sofia

Ja, till och med Robin tycker Elias är söt! Och han gillar ju inte barn (bara Ivar).. :)

Verkligen. Man får barn. Jag hade tur och fick en Ivar !

2006-12-12 @ 10:28:52
URL: http://sofiaivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback