Tecken på stress hos mig:

Jag orkar inte välja och matcha bland alla mina kläder i garderoben. Jag använder några plagg som jag tvättar och sen använder igen.

Jag glömmer alla möjliga självklara grejer. I onsdags glömde jag ta med vagnen när jag skulle hämta Ivar. Det tog en timme att gå hem (istället för en halvtimme) och jag fick bära Ivar halva vägen och hade träningsvärk i armarna dagen efter.

Blommorna är snart döda för jag orkar inte bry mig om att vattna dem.

Mitt hår är platt.

Jag har svårt att somna på kvällen och försover mig därför på morgonen.

Jag blir fysiskt trött av en promenad.

Jag drömmer mardrömmar på nätterna. En natt drömde jag att jag blev stenad. Typ den värsta mardrömmen på länge! Hemskt. Men det var nog för att jag läste i Barabbas av Per Lagerqvist innan jag somnade och en tjej blev stenad i boken...

Mitt tålamod är kort.

Och nu sitter jag och bloggar istället för att gå och lägga mig eller plugga inför provet imorgon. För jag orkar inte ta tag i det.

Kommentarer
Postat av: åsa

det låter som du behöver göra lite ingenting nån dag? det kanske är värt. även om du känner att du inte hinner. för det är ju en investering, så orkar du mer sen! jag är hemma nu, så let's do ingenting nån dag! jag har med mig små kambodjapresenter till dig och ivar också.

pussepuss!

2006-12-05 @ 07:52:18
Postat av: Sofia

Åh, va skönt att du är hemma igen Åsa och skriver kommenterar i bloggen och på bilddagboken! Det var så tomt utan dina små meddelanden. Välkommen hem!

Klart vi ska ses nån dag! Men jag har väldigt svårt för att göra ingenting just nu.. Men vi kan ju spela den försvunna diamanten eller julpyssla eller shoppa julklappar eller nåt?

Postat av: Andrea

usch.. jadu. Jag känner igen det där.. Ibland känns det som om stressen är allt som håller en uppe också. Men vet du, Sofia. Det blir bättre! Håll ut, håll ut.. =) Sen blir det bra. För du är bra och du har Ivar och Robin och vännerna! Sen kommer lugnet komma när du är klar med skolan. Ring mig någon dag snart. Jag är hemma och är sjuk och har tråkigt. Jag saknar dig. Puss.

2006-12-06 @ 14:16:28
URL: http://andreamaria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback